0  |  1

تربیت کارآفرین ماموریت اصلی دانشگاه‌هاست

تربیت کارآفرین ماموریت اصلی دانشگاه‌هاست

جم عزتی‌راد در جلسه هماهنگی استارت آپ ویکند شهر هوشمند و تجارت الکترونیک آذربایجان غربی که در مرکز علمی کاربردی جمعیت هلال احمر ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: مراسم افتتاحیه با حضور رئیس دانشگاه جامع کشوری و برخی از مسؤولان ارشد کشوری و استانی برگزار می‌شود و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی ضمن تأکید بر استفاده از توان نیروهای بومی و با کمک مراکز وابسته به دانشگاه و مدرسان در این استارت آپ، افزود: خوشبختانه مجموعه با داشتن 3 هزار و 800 اساتید و مدرسان مجرب و بیش از 18 هزار دانشجو و مراکز وابسته توانمند از جایگاه خوبی برخوردار بوده و برای ارتقای این حوزه نیازمند همکاری همه مراکز وابسته است.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی با اشاره به تشکیل اتاق فکر و استفاده از توان نخبگان و صاحبان فکر و استارت تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان، خاطرنشان کرد: برگزاری استارت آپ می‌تواند نقش مهمی در به‌کارگیری توان نخبگان در مدیریت اجرایی آینده کشور و استان داشته باشد.
این مسؤول ادامه داد: امروز مأموریت اصلی دانشگاه‌ها در مرحله نخست تربیت کارآفرین بوده و باید تمام دانشگاه‌های کشور وارد عرصه نسل سوم دانشگاه‌ها شوند تا در این خصوص به توفیق برسیم.
*باید در کنار ایده‌های دانشجوی از توان سرمایه‌گذاران استفاده کرد
سورنا ستاری از مدرسان کارآفرینی دانشگاه تبریز و مدرس دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز در این جلسه با تأکید بر اهتمام دولت در این حوزه، گفت: در این استارت آپ باید روی حمایت سرمایه‌گذاران کار کرد.
وی با تأکید بر اینکه باید از ایده دانشجویان نیز باید استفاده شود، تصریح کرد: در کنار ایده‌های دانشجویی از توان سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی هم بهره برد تا بتوان خروجی اصولی داشته باشد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری فارس
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com