0  |  3

چگونه می توانیم توسعه دهندگان سیستم ها و برنامه نویسان خود را راضی نگه داریم؟

چگونه می توانیم توسعه دهندگان سیستم ها و برنامه نویسان خود را راضی نگه داریم؟

برنامه نویسان و توسعه دهندگان، شاهرگ شرکت های نرم افزاری هستند به ویژه در مورد استارتاپ های حوزه فناوری اطلاعات. در این استارتاپ ها تفاوت بین موفقیت و شکست، یک توسعه دهنده ی خوب می باشد. اکثر مدیران کسب و کارهای موفق این مسئله را به خوبی درک می کنند. آنها می دانند که یافتن توسعه دهندگان خوب (به خصوص کسانی که آماده ی رویارویی با دنیای استارتاپ هستند) کاری دشوار است و حتی نگه داشتن آنها هم کاری دشوارتر می باشد. شرکت های موفق همواره در کمین هستند این افراد را شکار کنند، پس بسیار مهم است که توسعه دهندگان خود را همیشه راضی نگه دارید.

در اینجا نکاتی را مطرح می کنیم که به شما یاد می دهند چگونه آنها را راضی نگه داشته و از مولد بودن آنها اطمینان حاصل نمایید:

1 . انتظارات خود را مدیریت کنید.

صاحبان کسب و کار معمولا از توسعه دهندگان می پرسند که کارشان چقدر طول می کشد، ولی این کار اصلا درست نیست. این را بدانید که احتمالا" تا کنون هیچ کس دقیقا مشابه آن چیزی را که شما می-خواهید و در ذهنتان است؛ نساخته. بعد از شروع پروژه، چیزهایی پیش خواهد آمد که قبلا فکرش را نمی کردید. واقعیت ساخت نرم افزارهای پیچیده، همین است. و اکثر نرم افزارهای سفارشی، پیچیده هستند.
اگر به توسعه دهندگان مهلت های زمانی غیرواقع بینانه بدهید آنها را ناامید و درمانده خواهید کرد. در طول پروژه با توسعه دهندگان ارتباط برقرار کنید تا بتوانید با موانع یا شرایط پیش بینی نشده ای که ممکن است مهلت ها و انتظارات را تغییر دهند کنار آمده و آنها را مدیریت نمایید. همه هدف یکسانی دارند، فقط مسیر ممکن است طولانی تر از حد انتظار باشد.
بهتر است از روش چابک اسکرام استفاده کرده و سناریوهای خود را با سطوح پیچیدگی بسازید. با استفاده از یک چارچوب چابک، می توانید تاریخ های پیش بینی شده برای تکمیل پروژه را بر اساس سرعت واقعی تیم به طور مستمر ارزیابی نمایید.

2 . به آنها دستمزد کافی بدهید.

مطمئن شوید که دستمزدی که به توسعه دهندگان خود پرداخت می کنید کافی باشد. اگر برنامه نویسان شما احساس کنند که دستمزدی در خورشان دریافت نمی کنند انگیزه ای برای سخت کوشی نخواهند داشت. تلاش کنید موضوعات مالی بین خودتان را از ابتدا به طور کامل حل کنید.

چگونه می توانیم توسعه دهندگان سیستم ها و برنامه نویسان خود را راضی نگه داریم؟ 3 . آنها را به چالش بکشید.

برنامه نویسان(مخصوصا بهترین آنها) افرادی خلاق و باانگیزه هستند. که همیشه به دنبال مسئله ی جذاب بعدی هستند تا آن را حل کنند. بهترین توسعه دهندگان هم اگر هر لحظه با چالشی مواجه نباشند خسته خواهند شد. به برنامه نویسان خود اجازه دهید چیزی را در یک چارچوب جدید ساخته یا برای کمک به عملیات کسب و کار شما یک ابزار داخلی بسازند. حتی می توانید جمعه ها را برای آنها وقت آزاد در نظر بگیرید تا هر چه می-خواهند بسازند.

4 . به آنها اجازه دهید تصمیم بگیرند.

اگر سیاست ها و چارچوب های بسیار سخت و محیط های بسیار ساختاریافته ای برای توسعه دهندگان ایجاد کنید؛ در واقع نوآوری، خلاقیت و انگیزه ی آنها را محدود خواهید کرد. شما باید فضایی ایجاد کنید که توسعه دهندگان در آن بتوانند در مورد محصول نظر بدهند. به آنها اطمینان بدهید که مالک ایده یا محصول هستند

بهترین توسعه دهندگان هم اگر هر لحظه با چالشی مواجه نباشند خسته خواهند شد.

5 . به آنها جهت بدهید.

به عنوان مدیر شرکت وظیفه ی شماست که چشم انداز تعیین کرده و آن را به کارمندان خود منتقل نمایید. اگر آنها ندانند دلیل کارهایی که انجام می دهند چیست انگیزه ی زیادی نخواهند داشت. به توسعه دهندگان خود یک هدف محرک و جذاب بدهید تا بواسطه آن انگیزه بیشتری پیدا کنند.
اجرای این مراحل کلیدی می تواند به شما کمک کند به توسعه دهندگان خود را انگیزه لازم را داده و آنها را راضی نگه دارید. می توانید این کار را با دادن پروژه های هدف دار به آنها انجام دهید و اطمینان حاصل کنید که آنها می توانند در زمان های اوج عملکرد خود، برای خودشان برنامه تنظیم نمایند. به آنها اجازه دهید محیط کار خود را سفارشی نمایند و آنها را به چالش بکشید.


برگرفته از سایت linkedin

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com