0  |  0

ایده های جدید در حوزه اشتغال و کارآفرینی در دولت یازدهم بخوبی اجرا شده است

ایده های جدید در حوزه اشتغال و کارآفرینی در دولت یازدهم بخوبی اجرا شده است

سورنا ستاری در حاشیه برگزاری نخستین نمایشگاه تخصصی توسعه کسب وکار روستایی، در اصفهان افزود: سابقه تاریخی بیش از 5 هزار ساله در زمینه کارآفرینی در کشور وجود دارد اما متاسفانه در یکصدسال گذشته برداشت ما از کارآفرینی به سرمایه گذاری توسط دولت و ایجاد اشتغال دولتی تغییر یافته است.
ستاری گفت: بطور معمول اینگونه سرمایه گذاری های دولتی پس از چندسال قابلیت رقابت را از دست می دهد و مشکلات زیست محیطی زیادی ایجاد می کند لذا برای دستیابی به توسعه پایدار بر پایه زیست بوم ، باید افراد بتوانند براحتی کارآفرینی و نوآوری کنند و ایده های خود را تجاری سازی نمایند.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با بیان اینکه روستاها یکی بخش های جدی در زمینه دستیابی به توسعه پایدار محسوب می شود گفت: در یکصد سال اخیر، توسعه روستاها بشدت تحت تاثیر سیاست های اقتصاد نفتی قرار گرفته و اکنون وقت آن رسیده که به روستاهای کشور به عنوان مهمترین عرصه ها و زمینه های پیاده سازی و اجرای ایده ها جدید توجه شود .
ستاری در ادامه ، رویکرد به توسعه و تقویت شرکت های دانش بنیان را مهم و موفقیت آمیز عنوان کرد و افزود: بیش از 2 هزار و 800 شرکت و هزاران استارتاپ و هزاران شرکت نوپا سعی در ورود به این زیست بوم در حوزه دانش بنیان را دارند.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: مسائل مالی و پول همیشه در اولویت پنجم و ششم شرکت های دانش بنیان قرار دارد و اولویت اول و دوم در این شرکت ها تربیت اشخاص و تشکیل تیم کاری و فعال است.
گردهمایی تخصصی توسعه گران کسب و کار روستایی و رونمایی از دستاوردهای ' همنت روستا ' با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور روز چمعه در سرای عطار اصفهان برگزار شد.
در این رویداد علاوه بر گزارش ،بحث و همفکری درباره مدل توسعه روستایی همنت روستا برای شبکه سازی فعالان این حوزه نیز برنامه ریزی شد.
در این رویداد سه میزگرد تخصصی یا موضوعات الگوی بازاریابی و فروش محصولات روستایی، الگی انتقال دانش و فناوری به جوامع محلی و استحصال دانش بومی و مدل تامین منابع مالی کسب و کار روستایی برگزار شد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com