1  |  10

10 کاری که افراد با اعتماد به نفس به شیوه ی متفاوتی انجام می دهند

10 کاری که افراد با اعتماد به نفس به شیوه ی متفاوتی انجام می دهند

افرادی که دارای اعتماد به نفس حقیقی هستند همیشه در مواجهه با ابهامات و تردیدها قوی و مطمئن ظاهر می شوند. آن ها به دیگران انگیزه می دهند و اهل عمل هستند. ذهنیت شما نسبت به خودتان و توانایی های تان نقش مهمی در تعیین شکست و یا موفقیت شما ایفا می کند.
اگر فکر کنید که می توانید و یا نمی توانید، در هر دو صورت درست فکر کرده اید." هنری فورد"
افراد دارای اعتماد به نفس به دلیل شخصیت بسیار قوی خود، تاثیر به سزایی بر هر کسی که با آن ها ملاقات می کنند می گذارند. مسئله این جاست که ما ففط رفتارهای افراد با اعتماد به نفس را می بینیم. ما خلاقیت، نوآوری، خود باوری و مهارت های آن ها را تحسین می کنیم و در این میان از مهم ترین نکته ی غافل می شویم، عادت های افراد با اعتماد به نفس.
افراد با اعتماد به نفس این عادت ها هر را روزه تکرار می کنند

1. آن ها محکم و مطمئن صحبت می کنند

خیلی به ندرت ممکن است پیش بیاید که افراد با اعتماد به نفس هنگام صحبت کردن از جملاتی مثل: مطمئن نیستم، فکر می کنم اینطور نباشد و ... استفاده کنند. آن ها معمولا قاطعانه صحبت می کنند زیرا می دانند که اگر خودشان به ایده هایشان شک داشته باشند هیچ کس آن ها را باور نخواهد کرد.

2. آن ها به دنبال پیروزی های کوچک هستند

افراد با اعتماد به نفس دوست دارند که خود را به چالش بکشند و وارد میدان رقابت شوند حتی اگر این کار برای آن ها موفقیت هایی کوچکی را به همراه داشته باشد. دست یابی به موفقیت های کوچک باعث می شود که مغز هورمون هایی را ترشح کند که منجر به افزایش اعتماد به نفس در فرد می شود. اگر به طور مسمتر به پیروزی های کوچک دست یابید در طول زمان سطح اعتماد به نفس شما افزایش می یابد.

3. آن ها ورزش می کنند

مطالعات نشان داده است که افرادی که حداقل دو بار در هفته ورزش می کنند، پس از گذشت چند ماه اعتماد به نفس آن ها برای حضور در جامعه افزایش می یابد. هم چنین ورزش باعث افزایش عزت نفس افراد می شود. افزایش قدرت بدنی، رسیدن به ظاهر مطلوب و از همه مهم تر افزایش ترشح هورمون های شادی آور همگی باعث می شوند که فرد بیشتر به خود و توانایی های خود ایمان بیاورد.

4. آن ها به دنبال جلب توجه نیستند

همه ما از افرادی که به دنبال توجه هستند دوری می کنیم. افراد با اعتماد به نفس می دانند که اگر خودشان باشند و تظاهر نکنند بسیار بیشتر مورد توجه قرار خواهند گرفت. مردم شیفته ی طرز فکر افراد با اعتماد به نفس می شوند و برای آن ها مهم نیست که این شخص دکتر باشد یا مهندس! افراد با اعتماد به نفس همیشه افکار و اندیشه های خود را به نحوی تاثیرگذار بیان می کنند.
علاوه بر این افراد با اعتماد به نفس زمانی که برای موفقیت هایشان مورد تشویق و توجه قرار می گیرند بلافاصله از همه کسانی که به آن ها در این راه کمک کرده اند نام می برند و قدر دانی می کنند. آن ها بر خلاف افراد دارای اعتماد به نفس کاذب، خودشان را تنها عامل رسیدن به پیروزی نمی دانند.

5. آن ها دیگران را قضاوت نمی کنند

افراد با اعتماد به نفس دیگران را پیش از موعد قضاوت نمی کنند زیرا اطمینان دارند که هر فرد حداقل یک ایده ی ارزشمند دارد که می تواند به آن ها کمک کند. ما فقط به یک دلیل سعی در تخریب دیگران داریم آن هم این است که می خواهیم با این کار درباره خودمان احساس بهتری داشته باشیم و این کاری است که افراد با اعتماد به نفس انجام نمی دهند چون آن ها در همه حالت درباره ی خودشان احساس خوبی دارند. مقایسه کردن خودمان با دیگران در واقع مانند غل و زنجیر دست و پای ما را برای پیشرفت و رسیدن به موفقیت می بندد. افراد با اعتماد به نفس وقت ارزشمند خود را برای ارزیابی دیگران و مقایسه خودشان با آن ها تلف نمی کنند.

6. آن ها شادی را از درون خود دریافت می کنند

شاد بودن یکی از مهم ترین المان های اعتماد به نفس است. اگر می خواهید در انجام هر کاری اعتماد به نفس داشته باشید باید از شخصیت خودتان شاد و راضی باشید. هر موفقیتی که افراد با اعتماد به نفس به آن دست پیدا می کنند رضایتمندی آن ها را افزایش می دهد. در واقع حس لذت بخش رضایت و خوشنودی مهم ترین چیزی است که افراد با اعتماد به نفس در رسیدن به هر موفقیت به دنبال آن هستند، بر خلاف افراد معمولی که به خاطر شهرت و خودنمایی خواهان پیروزی هستند.

7. آن ها از گوش شان بیشتر از دهان شان استفاده می کنند

از آن جایی که افراد با اعتماد به نفس حس نمی کنند که نیاز دارند که خودشان را به دیگران اثبات کنند، خیلی کم صحبت می کنند و بیشتر سعی می کنند به سخنان دیگران گوش دهند و از آن ها بیاموزند. این افراد تعامل با دیگران را فرصتی برای اظهار نظر و نشان دادن خودشان نمی دانند بلکه سعی می کنند از تعامل و معاشرت با هم نوعان خود لذت ببرند و شاد شوند.

8. آن ها به دنبال ریسک هستند

زمانی که افراد با اعتماد به نفس فرصتی را تشخیص می دهند، به ترس و نا امیدی مجال نمی دهند و با اشتیاق به سمت آن می روند. اگر شما هرگز تلاش نکنید، هرگز هم موفق نخواهید شد. درک این جمله به افراد با اعتماد به نفس جسارت رو به رو شدن با ریسک ها و خطرها را می دهد.

9. آن ها عاشق اشتباه کردن هستند

اشتباه نکنید! افراد با اعتماد به نفس هم مثل بقیه افراد دوست دارند در هر کاری موفق شوند ولی می دانند که این غیر ممکن است. پله های نردبان موفقیت از شکست ها ساخته می شود. افراد با اعتماد به نفس می دانند که درسی که از دل هر شکست و اشتباه بیرون می آید از صد ها پیروزی می تواند برای آن ها مفید تر باشد. بر ای افراد با اعتماد به نفس اشتباه کردن به معنی نقص و عدم توانایی نیست. آن ها پذیرفته اند که انسان هستند و انسان جایزالخطاست!

10. آن ها از پیروزی دیگران خوشحال می شوند

افراد با شخصیت متزلزل همیشه نسبت به روابط انسانی خود شک و تردید دارند و به همین خاطر همواره سعی می کنند با تحقیر دیگران و کم ارزش جلوه دادن کار آن ها، ارزش وجودی خود را به اثبات برسانند. در نقطه ی مقابل افرادی که از عزت نفس بالایی برخوردار هستند در روابط خود با دیگران احساس خوب و راحتی دارند زیرا نگران فکری که بقیه افراد در مورد آن ها می کنند نیستند. آن ها ارزش شخصیت خود را نه در تعریف و تمجید دیگران بلکه در درون خود می یابند.
برای به دست آوردن اعتماد به نفس باید یک راه طولانی و دشوار طی شود. برای اینکه اعتماد به نفس تان بیشتر شود باید صبور باشید و عادت های خوب افراد دارای این خصیصه را در وجود خود نهادینه کنید.

برگرفته از سایت entrepreneur

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com