0  |  0

کارآفرینی اجتماعی با حمایت صنایع شاخص کشور

کارآفرینی اجتماعی با حمایت صنایع شاخص کشور

رئیس سازمان داوطلبان هلال‌احمر با بیان این‌که طرح کارآفرینی اجتماعی از اقدامات این مجموعه است و افرادی که تحت پوشش هیچ نهادی نیستند مانند معلولان و همسران زندانیان در کانون کارآفرینی اجتماعی حمایت می‌شوند، افزود: در حوزه کارآفرینی در گام نخست ۵۰۰ زن و در برنامه پنج ساله ۵۰۰۰ زن تحت پوشش قرار می‌گیرند.
دکتر فرحناز رافع، در جلسه هم‌اندیشی صمیمی با اعضای هیأت مدیره، مدیرعامل و روسای شعب هلال‌احمر خراسان رضوی اظهار کرد: در حال حاضر با برخی صنایع شاخص در پایتخت توافقاتی صورت گرفته که در چند مورد، مهارت‌های کاری توسط کارخانه‌داران به افراد کارجو در منازل‌شان آموزش داده شد که با اعطای وام حمایتی از سوی هلال‌احمر و تأمین مواد اولیه توسط آن مجموعه توانستیم در تولید چند محصول مانند حوله، موثر باشیم. رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر این طرح را نمونه‌ای از پیوند میان توان توانمندان و نیاز نیازمندان ذکر کرد و خواستار گسترش آن با مشارکت صنایع شاخص در کشور شد. وی همچنین طرح‌های سلامت‌یار و کاروان سلامت را ازجمله طرح‌های موثر هلال‌احمر در حوزه داوطلبان در سال‌های اخیر دانست. رافع تأکید کرد: بسیاری از اوقات طرح‌های عام‌المنفعه ارزشمندی در خدمت به محرومان و در عرصه‌های مختلف توسط داوطلبان در شهرستان‌ها و استان‌های کشور اجرایی می‌شود که مستلزم مستندسازی و انعکاس شایسته آنها هستیم.
حرکت به سمت جامعه تاب‌آور
رئیس سازمان داوطلبان هلال‌احمر تأکید کرد: پیشگیری از انواع آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌هایی مانند بیکاری و اعتیاد و طلاق و حتی موضوعات زیست‌محیطی و مسائل شبکه‌های اجتماعی با مشارکت همه مردم و عزمی همگانی محقق می‌شود. وی خواستار مشارکت هر چه بیشتر با تشکل‌های مردم‌نهاد و نیز ارایه خدمات داوطلبانه در نیل به جامعه تاب‌آور و ایمن شد. رافع با بیان این‌که در سالیان اخیر صرفا در موضوع رفع مسأله فلج اطفال عزم عمومی و فرهنگسازی موفقی داشته‌ایم، اظهار کرد: باید پذیرفت که وقتی ظرفیت گروه‌های مردمی و تشکل‌های مردم‌نهاد را جدی نگرفتیم، هزینه‌های زیادی را متحمل شده‌ایم که آمار بالای تصادفات جاده‌ای ازجمله مصادیق این امر است. وی همچنین تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ضرورت تلاش در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی را حجت دانست و اهتمام در این راستا را ازجمله سیاست‌های راهبری ریاست جمعیت هلال‌احمر اعلام کرد.
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر همچنین در جمع تعدادی از خبرنگاران در ساختمان صلح جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی اظهار کرد: طبق برنامه پنج‌ساله جمعیت هلال‌احمر که در شورای عالی این نهاد مصوب شد، سازمان داوطلبان نیز برنامه پنج ساله‌ای را تدوین كرده که این برنامه پس از تصویب در حال تدوین است. رافع ادامه داد: انعقاد تفاهمنامه با تشکل‌های مردم‌نهاد و تشکیل اتاق فکر سمن‌ها را در این رابطه داریم و جمعیت هلال‌احمر باید از خدمات داوطلبانه بهره و استفاده بیشتری داشته باشد. رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر افزود: در سراسر جهان اکثر خدمات بشردوستانه به‌صورت داوطلبانه است و همه مردم هلال‌احمر را به‌عنوان امدادگر و نجاتگر مردم در حوادث و سوانح می‌شناسند، اما برنامه‌های این نهاد بسیار فراتر است. وی افزود: برنامه‌ها با نفوذ در جامعه محقق می‌شود و اولویت کار ما می‌بایست مبتنی بر برنامه‌های جمعیت‌های ملی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر و در مسیر استراتژی ۲۰۲۰ برای رفع مشکل اقشار آسیب‌پذیر باشد که خواسته رهبری است. وی یادآوری کرد: معتقدیم که ‌»ان‌جي‌او»‌ها رقیب ما نیستند بلکه شریک و همکار ما در فعالیت‌ها هستند و در این راستا شبکه‌سازی «ان‌جي‌او»ها را داشتیم تا از ظرفیت‌های‌شان بهره‌مند شویم. به گفته رئیس سازمان داوطلبان هلال‌احمر، طرح کارآفرینی اجتماعی از دیگر اقدامات این مجموعه است و افرادی که تحت پوشش هیچ نهادی نیستند، مانند معلولان و همسران زندانیان در کانون کارآفرینی اجتماعی حمایت می‌شوند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: روزنامه شهروند
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com