0  |  3

۳ نکته‌ای که درباره کارآفرینی سازمانی نمی‌دانید

۳ نکته‌ای که درباره کارآفرینی سازمانی نمی‌دانید

بسیاری از کارآفرینان سازمانی ابتدا برای شرکت های دیگر کار می کنند تا آموزش ببینند، تجربه کسب نمایند و با افراد زیادی آشنا گردند. تمام ویژگی های این کارآفرینان سازمانی (مثل توانایی ریسک کردن، فروش ایده های خود و دیدن فرصت ها) همانند کارآفرینان مستقل است. آنها تصمیم می گیرند برای یک شرکت کار کنند تا ایده های خود را تست نمایند، از اشتباهات خود درس بگیرند و در نهایت خودشان را برای راه اندازی کسب و کار خودشان آماده کنند. در این راه، یک شرکت می تواند نقش یک شرکت سرمایه گذاری مخاطره آمیز را ایفا کند. چیزهای زیادی در مورد کارآفرینی سازمانی وجود دارد که شما نمی دانید، ولی ما طی تحقیقات خود به یافته های جالبی رسیدیم که نشان می دهند شرکت ها چقدر حمایت کننده هستند و بعدها چقدر می توانند به ایجاد بنگاه های کارآفرینانه کمک کنند.

تعدادی از این یافته‌ها را با هم مرور می‌کنیم:

1. مدیران واقعا تمایل دارند از کارمندان کارآفرین حمایت کنند

مدیران معتقدند که بهترین کارمندان، می توانند خیلی بیشتر از آنچه که در شرح شغلشان آمده است فعالیت نمایند و به دنبال مسئولیت های بیشتری غیر از فعالیت های روزانه ی خود باشند. پروژه های کارآفرینی باعث می شوند که مدیران، افراد خوبی به نظر برسند که در حال نوآوری هستند، خارج از چارچوب فکر می کنند و ارزش زیادی برای کل سازمان خلق می نمایند.

«کارآفرینان سازمانی، ساعت­ های بیشتری کار می­ کنند و بسیار سودبخش و مولد هستند و خلاقیت و شور و شوق آنها به دیگران هم سرایت می­ کند، به همین خاطر کل تیم از وجود آنها بهره ­مند می­ گردد. »

2. اکثر کارمندان هنوز باور ندارند که آن‌ها هم می‌توانند کارآفرین سازمانی باشند

اکثر کارمندان احساس آزادی و انعطاف پذیری و منابع لازم برای کارآفرین بودن را ندارند. آنها این طور فکر می کنند که خودشان به اندازه ی کافی کار دارند و بدون پاداش اضافی و انعطاف پذیری، انگیزه ای برای بیشتر کار کردن ندارند. آنها از اخراج شدن و پا در کفش مدیران کردن هم می ترسند. اکثر شرکت ها هنوز برنامه های رسمی کارآفرینی ندارند، بنابراین مسیر شغلی واضحی برای کارآفرینی وجود ندارد که کارمندان بتوانند آن را انتخاب کنند. شرکت های نوآور، از کارآفرینانی که طرز فکر کارآفرینانه دارند با آغوش باز استقبال می نمایند و برای پیشبرد کسب و کار، به آنها تکیه می کنند.

3. کارآفرینی سازمانی، زیربنای رسیدن به کارآفرینی است

94 درصد کارآفرینان سازمانی فکر می کنند که دانش و مهارت های لازم برای راه اندازی کسب و کار خود را ندارند و 76 درصد هم می گویند ترس از شکست، مانع شروع کار آنها نمی شود. البته برخی کارآفرینان نیازی به کار در شرکت های دیگر یا حتی رفتن به دانشگاه ندارند، ولی شرکت ها قطعا می توانند به شما کمک کنند شانس موفقیت خود را افزایش دهید.
برگرفته از سایت entrepreneur

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
 
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com