0  |  0

۲۰۰۰ زن کارآفرین در آذربایجان غربی فعالیت می کنند

۲۰۰۰ زن کارآفرین در آذربایجان غربی فعالیت می کنند

شهلا تاجفر در جلسه گروه کاری اشتغال زنان آذربایجان غربی اظهارداشت: ۲ هزار زن کارآفرین در سطح استان داریم که این تعداد باید تقویت شوند تا زمینه توسعه اشتغال به ویژه در بین بانوان و دختران فراهم شود.
وی با تاکید بر اینکه ۵۰ هزار زن سرپرست خانوار در استان نیازمند اشتغال پایدار هستند تا زمینه توانمندسازی آنها فراهم شود افزود: توانمندی زنان به ویژه زنان سرپرست خانوار ضروری است و باید با توانمندکردن این زنان از گرفتار شدن این افراد در آسیب های اجتماعی جلوگیری کنیم.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی عنوان کرد: در توانمندسازی زنان هم افزایی و افزایش همکاری دستگاه های اجرایی ضروری است و نباید با آن به صورت شعاری برخورد کرد.
وی ادامه داد: سازمان های مردم نهاد بازوی کمکی نهادهای دولتی هستند و باید از ظرفیت این سازمان ها در توانمندکردن زنان سرپرست خانوار استفاده کنیم.
تاجفر با اشاره به نقش مشاغل خانگی در اشتغال زنان افزود: تقویت مشاغل خانگی در استان زمینه ساز تقویت نهاد خانواده و تحکیم آن است که باید توجه جدی به این امر صورت گیرد.
وی با انتقاد از عملکرد بانک ها به علت کم توجهی به ارائه تسهیلات به زنان کارآفرین گفت: بانک ها باید دستورالعمل خود در خصوص اعطای تسهیلات به زنان سرپرست خانوار را اصلاح کنند چراکه زنان سرپرست خانواری که همسر دارند، برای سرپا ایستادن خانواده مجبور به گرفتن تسهیلات هستند و این مورد باید لحاظ شود.
تاجفر اظهار داشت: آذربایجان غربی از نظر شاخص باسوادی در رده های آخر کشوری است و عمده افراد بی سواد استان را نیز قشر زنان تشکیل می دهند.
وی با قدردانی از تلاش های اداره کل آموزش فنی و حرفه ای در ارائه آموزش های مهارتی به زنان سرپرست خانوار اضافه کرد: همکاری این اداره کل برای توانمندسازی زنان در ارائه آموزش های مهارتی ستودنی است که امیدواریم این همکاری ها ادامه یابد.
غلامرضا بابایی مدیرکل امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: باید استعدادهای زنان در زمینه های مختلف شناسایی و بر اساس این استعدادها توانمند شوند.
وی اظهار داشت: ۱.۵ میلیارد دلار برای اشتغال روستایی و عشایری در کشور اختصاص داده شده و مشکلی در خصوص تخصیص اعتبار نداریم.
وی بر توانمندسازی دائمی و مستمر زنان سرپرست خانوار تاکید کرد و گفت: توانمندسازی باید به صورت ماندگار باشد و نباید طوری باشد که بعد از مدتی زن سرپرست خانوار توانمند شده شکست بخورد.
اعضای حاضر در این جلسه با ارائه گزارش از حوزه های کاری خود در خصوص توانمندسازی زنان پرداختند.
زنان سرپرست خانوار در این استان نیز حدود یک و نیم درصد جمعیت استان را در بر می گیرند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com