0  |  0

دولت از زنان کارآفرین حمایت کند

دولت از زنان کارآفرین حمایت کند

فعالیت‌ عمومی و نقش اجتماعی مربوط به یک قشر خاص نیست، بلکه همه اقشار مختلف مردم توان بروز و ایفا نقش در جامعه و انجام فعالیت‌های اجتماعی را دارند.
جامعه‌ای موفق و هدفمند است که تمام اقشار آن از جمله مردان، بانوان، جوانان، بزرگسالان، نوجوان و ... در تحقق اهداف محیط خود با یکدیگر شریک و در سرنوشت کشور و محیط خود نقش و سهیم باشند.
اسلام نیز حضور بانوان در محیط اجتماعی را با توجه به توصیه‌های امضا و تشویق می‌کند، در تاریخ اسلام بانوان زیادی بودند که در جامعه ایفای نقش می‌کردند.
در خرمشهر نیز عده‌ای از بانوان فعال و کارآفرین به قصد ایجاد نقش در جامعه در تکاپوی انجام فعالیت‌های اجتماعی هستند، آنها متناسب با وضعیت خود کارهای چون فعالیت‌های هنری، مواد غذایی، فرهنگی، صنایع دستی و ... را انجام می‌دهد.
*لزوم ایجاد بازارچه ویژه بانوان فعال و کارآمد
پور‌اکرمی یکی از بانوان فعال و کارآفرین شهرستان در رابطه با اهمیت نقش حضور بانوان و انتظارات خود در این زمینه اظهار کرد: از اینکه به فکر حضور بانوان در این زمینه هستید و به آنها بها داده می‌شود، بسیار ممنون هستم.
وی در ادامه عنوان کرد: باید یک بازارچه خالی در اختیار بانوان قرار بگیرد، تا علاوه بر اینکه بانوان خود را محک بزنند، باعث درآمد‌زایی برای آنها هم شود.
این بانوی فعال و کارآفرین با تاکید بر اینکه یک سوله در اختیار بانوان قرار گیرد، گفت: امیدواریم موضوع کافه کتاب نیز که مسائل آن انجام شده است، بدون محدودیت سنی و برای همه اقشار و جوانان مورد بهره قرار گیرد و مکانی در کنار رودخانه کارون برای آن تعبیه شود.
* لزوم استفاده از ظرفیت مرز بین‌المللی شلمچه
ابراهیمی دیگر بانوی فعال و کارآفرین عنوان کرد: شهر خرمشهر فقط خرمشهر نیست، بلکه متعلق به همه است و همچنین ما ظرفیتی چون مرز شلمچه را نیز داریم.
وی افزود: مرز شلمچه یک مرز بین‌المللی است و امکان تولید صنایع‌دستی و به نمایش قرار‌ دادن آن در قالب یک نمایشگاه در مرز شلمچه با همکاری دیگر شهرستان‌ها وجود دارد.
این عضو فعال و کارآفرین خرمشهری با تاکید بر اینکه این عوامل باعث ایجاد فرصت شغلی برای شهرستان خرمشهر می‌شود، گفت: این کار همت می‌خواهد و باید مسؤولان از جمله نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در این رابطه پیگیری کنند.
حال باید دید که این فرصت عظیم و غنی مورد استفاده از سوی مسؤولان دستگاه‌های مربوطه قرار می‌گیرد، چرا که در صورت استفاده از این ظرفیت بزرگ، امکان ایجاد کمک مناسب و شایانی به اقتصاد شهرستان و درآمدزایی بانوان خواهد بود.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری فارس
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com