0  |  1

تهیه بانک اطلاعاتی زنان بازرگان در مازندران

تهیه بانک اطلاعاتی زنان بازرگان در مازندران

مریم نصیری خلیلی، در جلسه کارگروه تخصصی بانوان و خانواده مازندران به میزبانی اتاق بازرگانی استان مازندران گفت: کانون زنان بازرگان با هدف ساماندهی، توانمندسازی بانوان برای ورود به عرصه‌های تجاری، تولیدی، خدمات، ایجاد بهبود فضای کسب و کار بانوان، توسعه و ارتقای کارآفرینی در حوزه زنان، پیگیری رفع موانع موجود، حمایت و تشویق بانوان در امور اقتصادی و همسو کردن فعالیت‌ها در راستای توسعه اقتصادی کشور فعالیت می‌کند.
وی تصریح کرد: هشت سال پیش این کانون در کشور گشایش یافت و پیرو آن شعبه مازندران که به عنوان هفدهمین شعبه این کانون محسوب می شد در خردادماه سال جاری افتتاح شد.
نصیری افزود: از افتتاح این تشکل تا کنون خدماتی چون مشاوره و حمایت از زنان کارآفرین و بازرگان، ساماندهی این افراد برای تجارت و برگزاری کلاس های مهارتی آموزشی برای زنانی که علاقه مند برای ورود به حوزه کسب و کار بودند انجام گرفت.
وی گفت: تا به امروز 40 عضو در حوزه های کشاورزی، صنایع دستی، گردشگری و بازرگانی در کانون زنان بازرگان مازندران ساماندهی شدند.
رئیس کانون زنان بازرگان مازندران خاطرنشان کرد: برگزاری نخستین همایش فرصت‌های اقتصادی و بازرگانی زنان در مازندران 2 ماه پس از تاسیس این تشکل در مازندران از مهم ترین عملکردهای کانون زنان بازرگان مازندران بوده است.
وی تصریح کرد: در این همایش دو روزه که در آلاشت و ساری برگزار شد، در روز نخست به معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان مازندران پرداخته شد و روز دوم، همایش فرصت‌های اقتصادی، بازرگانی و توسعه بازارهای داخلی و خارجی با حضور مسئولان ملی و استانی در محل اتاق بازرگانی این استان برگزار شد.
نصیری یادآور شد: اما نتیجه این همایش پیگیری برای تهیه بانک اطلاعاتی از زنان بازرگان برای دریافت تسهیلات در شهرک های صنعتی از طریق ملاوردی معاون رئیس‌جمهور ایران در امور زنان و خانواده، بود.
وی گفت:همچنین در حوزه گردشگری پایدار از کانون زنان بازرگان به عنوان نماینده مازندران درخواست شد تا درباره توسعه گردشگری و اقتصاد سبز دامنه فعالیت های خود را گسترده تر کنند.
رئیس کانون زنان بازرگان مازندران افزود: رایزنی با اتاق بازرگانی گرجستان برای صادرات صنایع دستی زنان استان و ایجاد یک نمایشگاه دائمی در آنجا از جمله اقدامات کانون زنان بازرگان است.
وی تصریح کرد :ساماندهی و صادرات فرش دستباف زنان استان، ارائه تسهیلات به زنان بازرگان و کارآفرین با همکاری صندوق کارآفرینی، معرفی اعضا جهت شرکت در همایش ها، سمینارها و کارگاه های آموطشی فراملی، انعقاد قراردادهایی با هتل ها، اماکن اقامتی و تفریحی برای اعضا و پیگیری در باره بیمه شدن این زنان از مهم ترین برنامه هایی است که این کانون پس از استقرار در مازندران انجام داده است.
نصیری عمده مشکلات پیش روی این تشکل را نه موانق قانونی بلکه موانع فرهنگی و عرفی دانست و گفت: برخی زنان توانمند به دلیل عدم ریسک پدیری و موانع فرهنگی و عرفی نمی توانند خود را بروز دهند.
وی افزود: عدم اعتقاد به توانمندی زنان در ادارات و نهادیی چون بانک ها زنان کارآفرین و بازرگان را دچار مشکلاتی کرده است.
رئیس کانون زنان بازرگان مازندران خاطرنشان کرد: زنان با عرضه نیروی بالقوه کار خود می توانند نقش موثری در توسعه اقتصادی ایفا کنند چنان که در کشورهای پیشرفته با رشد اقتصادی بالا، زنان سهمی بزرگ از تولید را بر عهده دارند.
وی گفت: کنار گذاشتن زنان به معنای عدم استفاده از تمامی امکانات تولیدی، اقتصادی، خدماتی، تجاری و فنی جامعه ای است که بر رشد اقتصادی و تولید کشور موثر واقع می شود.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایسنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com