0  |  0

رویداد کارآفرینی نوآوردگاه در حوزه محصولات وخدمات شناختی برگزار می‌شود

رویداد کارآفرینی نوآوردگاه در حوزه محصولات وخدمات شناختی برگزار می‌شود

فراخوان عمومی رویداد کارآفرینی «نوآوردگاه» در حوزه محصولات و خدمات شناختی که با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود منتشر شد. نوآوردگاه کسب ‌وکار فناورانه رویدادی آموزشی-عملی است که به شما آموزش می‌دهد که چگونه می‌توانید برپایه ایده‌ های فن‌آورانه خود، کسب ‌وکاری راه‌ بیاندازید و آن را توسعه دهید. طی این رویداد شما درمدت 3 تا 7 روز در محیطی پویا و با نشاط در قالب یک بازی طراحی شده یاد می‌گیرید: گروه تشکیل دهید، بودجه بگیرید، شرکت خود را ثبت کنید، ایده و نوآوری خود را ثبت کنید، مدل کسب‌وکار حرفه‌ای خود را طراحی کنید، هزینه‌های کسب‌ وکار خود را مدیریت کنید و برای کسب ‌وکار خود سرمایه‌گذار جذب کنید.
فراخوان طرح‌های نوآورانه در حوزه محصولات و خدمات شناختی مبتنی بر رابط مغز و رایانه در راستای (BCI) در راستای رویداد کارآفرینی نوآوردگاه محصولات و خدمات شناختی که با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌ بنیان معاونت علمی برگزار می‌شود توسط مرکز راهبردی فناوری‌های همگرا با همکاری مرکز نوآوری و شتابدهی شزان که در پارک فناوری پردیس معاونت علمی مستقر است، منتشر شد.
رابط مغز و رایانه (BCI) یکی از حوزه‌های نوظهور و در حال رشدِ همگرایی فناوری‌ها در دهه‌های اخیر به شمار می‌رود. این حوزه از سویی بازار متنوع و گسترده‌ای دارد و از سوی دیگر، توانمندی‌های کلیدی برای توسعه آن در کشور شکل گرفته است. همگرایی فناوری‌های شناختی و اطلاعات و ارتباطات عامل اصلی توسعه و گسترش این حوزه به شمار می‌رود. در عین حال در برخی کاربردها، از فناوری زیستی و فناوری نانو و مواد پیشرفته نیز بهره گرفته می‌شود.
مرکز راهبردی فناوری‌های همگرا وابسته به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری شرکت نوآوران فناوری‌های همگرای شناختی، زیستی، اطلاعات و نانو (شزان) برنامه «فراخوان طرح‌های نوآورانه در حوزه محصولات و خدمات شناختی مبتنی بر BCI» را برگزار می‌کند. هدف این برنامه شناسایی توانمندی‌های موجود و تلاش برای توسعه و تجاری‌سازی آنها است.
زمینه فعالیت
هدف نهاییِ برنامه «تولید محصولات کاربردی و ارائه خدمات شناختی مبتنی بر BCI» در بخش‌های حوزه سلامت، مانند ارزیابی شناختی، کاهش شدت یا درمان اختلالات شناختی، ارتقاء شناختی؛ حوزه بازی و سرگرمی، شامل بازی‌های سخت‌افزاری، نرم‌افزارها و سایر سرگرمی‌ها؛ حوزه کنترل، شامل سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای رابط مغز و ماشین (BMI) و همچنین سایر محصولات و خدمات در حوزه‌هایی مانند نورومارکتینگ و ارزیابی‌های شناختی برای کاربردهای غیرمرتبط با سلامت است.
شرایط لازم برای ثبت طرح
تمامی گروه های تحقیقاتی دانشگاهی، فناوران حقیقی و شرکت ‌های فعال می‌توانند طرح ‌های خود را در حوزه‌های مذکور در صورت داشتن شرایط زیر در این برنامه ثبت کنند.
طرح ارائه شده بتواند یکی از نیازهای صنعتی یا اجتماعی کشور را برطرف سازد و مشتریان بالقوه آن مشخص شده باشد.
نمونه آزمایشگاهی طرح آماده شده باشد و کارایی آن قابل اثبات باشد و طرح صرفاً پژوهش و مطالعات علمی مکتوب نباشد. به عبارت دیگر، سطح آمادگی فناوریِ (TRL) طرح 3 یا بیشتر باشد. و نیز طرح معرفی شده دارای نوآوری در سطح ملی یا بین‌المللی باشد.
علاقه‌مندان می‌توانند طرح‌های خود را تا پایان دی ماه 1395 در سامانه الکترونیکی مرکز فناوری‌های همگرا به نشانی http://login.nbic.ir/ ثبت کنند.
رویداد کارآفرینی نوآوردگاه در حوزه محصولات و خدمات شناختی با عنوان « نوآوردگاه رابط مغز و رایانه» 2 تا 6 اسفند ماه با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توسط مرکز راهبردی فناوری ‌های همگرا این معاونت برگزار می‌شود.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com