0  |  0

واحدهای فناور در مراکز علمی کاربردی تاسیس می‌شود

واحدهای فناور در مراکز علمی کاربردی تاسیس می‌شود

محمد حسین امید در مراسم تجلیل از پژوهشگران دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم و کارآفرین از برنامه های اصلی این دانشگاه است.
وی با اشاره به اهداف برنامه ششم توسعه کشور در خصوص نظام آموزش مهارتی گفت: نظام آموزش مهارتی که بر عهده دانشگاه های جامع علمی کاربردی، فنی و حرفه ای و برخی از واحدهای دانشگاه آزاد و مؤسسات غیرانتفاعی است، باید تعداد دانشجویان مهارتی از 20 درصد کل جمعیت دانشجویی کشور در ابتدای برنامه ششم به 30 درصد افزایش یابد.
امید افزود: هم اکنون اتفاق نظر درخصوص "دانشجوی مهارتی" در کشور وجود ندارد و باید تعریف یکسان و استاندارد از این مفهوم در نظام آموزش مهارتی داشته باشیم.
وی گفت: تمرکز دانشگاه علمی کاربردی بر گسترش واحدها و دوره های آموزشی در دهه های اخیر، تا حدود زیادی این دانشگاه را از توجه به پژوهش و فناوری بازداشته است اما از این پس، ظرفیت و توان دانشگاه علمی کاربردی بیشتر در خدمت پژوهش و فناوری قرار خواهد گرفت.
امید درباره برنامه های توسعه ای دانشگاه علمی کاربردی افزود: توسعه کمی به لحاظ ایجاد مراکز جدید نخواهیم داشت ولی ایجاد دوره ها و رشته های جدید و مورد نیاز کشور را به طور جدی در دستور کار داریم.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com