0  |  0

کارآفرینی روحانی مهریزی با ایجاد دامپروری

کارآفرینی روحانی مهریزی با ایجاد دامپروری

حجت الاسلام ابوالفضل حایری روحانی 36 ساله مهریزی از سال 1385 فعالیت اقتصادی خود را در بخش کشاورزی آغاز کرده تا حدیث معروف حضرت امام صادق (ع) که فرمودند 'مردم را با غیر زبانتان بخوانید تا از شما پارسایی، کوشش، نماز و خوبی را ببینند، زیرا این امور آنان را به سوی حق فرا می خواند'، در عمل انجام داده باشد.
این روحانی کارآفرین افزود: فعالیت در زمینه دامپروری را در سال 85 با دو راس گاو شیری در شهر مهریز آغاز کردم و در این مدت با همکاری و حمایت همسر و همراهی مسئولان اجرایی با گسترش این واحد دامداری هم اکنون افزون بر 100 گاو و گوسفند در این واحد نگهداری می شود.
حائری خاطرنشان کرد: با راه اندازی این واحد گاوداری صنعتی زمینه اشتغال 10 نفر در زمینه نگهداری و تولید و فرآوری شیر فراهم شده و در صورت توسعه واحد اشتغال ایجاد شده قابل افزایش است.
حایری گفت: فعالیت در این عرصه مهم برای کمک به اقتصاد کشور و بخصوص تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی خللی در سایر فعالیت ها چون کار تبلیغ دین و برنامه های فرهنگی و اجتماعی نکرده است.
وی افزود: هم اکنون در این واحد دامپروری روزانه حدود یک تن شیر تولید می شود که بخش زیادی از آن با کمک همسرم فرآوری و به ماست، دوغ، کره و پنیر تبدیل و برای فروش به یزد و برخی مناطق کشور ارسال می شود.
این روحانی کارآفرین مهریزی ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی زمینه برای کار و فعالیت در عرصه های مختلف اجتماعی و کارآفرینی وجود دارد و باید با همت بلند و جدیت وارد این عرصه شد و از مسئولان نیز انتظار می رود با حمایت از جوانان و کار آفرینان زمینه ورود آنان را در کنار تحصیل به عرصه خدمت فراهم کنند تا مشکل بیکاری جوانان نیز کاهش یابد.
حجت الاسلام حائری امام جماعت مسجد براستین شهر مهریز است که در کنار و فعالیت های فرهنگی و مذهبی مدت یک دهه است در زمینه فعالیت های اقتصادی نیز با ایجاد یک واحد دامپروری برای تعدادی از جوانان مهریزی اشتغال ایجاد کرده است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایرنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com