0  |  0

ارزش افزوده شرکت های دانش بنیان 20 برابر هزینه کرد آنها است

ارزش افزوده شرکت های دانش بنیان 20 برابر هزینه کرد آنها است

دکتر حسن خوش قلب اظهار کرد: گردش مالی شرکت های فناور و دانش بنیان مستقر در پارک های علم و فناوری در سال های 1393 و 1394 به رقم چهار هزار میلیارد تومان رسیده است در حالی که در این مدت، حدود 200 میلیارد تومان بودجه به آنها تخصیص یافته است.
وی افزود: با توجه به نوپا بودن این شرکت ها و اینکه بخش زیادی از بودجه تخصیصی آنها نیز صرف ایجاد زیرساخت و امور عمرانی پارک ها و مراکز رشد شده است، میزان ارزش افزوده این شرکت ها نشانگر ظرفیت و توانمندی بالای آنها در کسب ارزش افزوده است.
رئیس حوزه ریاست معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم خاطرنشان کرد: شرکت های دانش بنیان و فناور همچنین در این دو سال، حدود 100 میلیون دلار صادرات به دیگر کشورها داشته اند.
وی عامل اصلی کارآیی و بهره وری بالای شرکت های دانش بنیان را نقش مهم و اثرگذار علم و فناوری در اقتصاد ذکر کرد و گفت: این موفقیت، مرهون دانش بنیان کردن تولید، فرآیندها و اقتصاد مبتنی بر آن است.
خوش قلب تاکید کرد: یکی از مسیرهای تحقق اقتصاد مقاومتی، نقش آفرینی شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور در اقتصاد ملی است و قطعا با سرمایه گذاری و حمایت بیشتر این شرکت ها، نرخ ارزش افزوده آنها بالاتر خواهد رفت.
وی یادآور شد: در سال های 1393 و 1394، در پارک ها و مراکز رشد حدود 2 هزار و 800 ایده به محصول تبدیل شده و از این تعداد، 2 هزار محصول تجاری سازی شده اند همچنین محصول 50 فناوری نوین پارک ها و مراکز رشد علم و فناوری نیز به کشورهای دیگر صادر شده است.
اکنون 39 پارک علم و فناوری و 177 مرکز رشد در تمام استان های کشور فعالیت می کنند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایرنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com