0  |  0

قرن جدید، قرن کارآفرینی است

قرن جدید، قرن کارآفرینی است

مهرداد کاظمی در همایش آغازین دوره جامع آموزشی- مهارتی خلاقیت و کارآفرینی به اهمیت برگزاری این همایش و کارآفرینی پرداخت و اظهار داشت: همانطور که قرن بیستم به قرن اطلاعات مشهور بود، بسیاری قرن جدید را قرن و عصر کارآفرینی مطرح کرده‌اند به این معنا که بسیاری از کارآفرینان می‌توانند هدایتگر انقلابی باشند که تحولات اقتصادی به دست آن‌ها رقم بخورد.
وی در ادامه کارآفرینی را موتور پویای اقتصادی کشورها دانست و گفت: کارآفرینی همچنین به معنی توانایی و مهارت کشف فرصت و استفاده و بهره‌برداری از فرصت‌ها برای به سرانجام رساندن است.
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان در ادامه تعریف دیگری از کارآفرینی ارائه داد وعنوان کرد: کارآفرینی فرصتی است که از هیچ، ارزش‌هایی ایجاد می‌کند که می‌تواند برای کشور تولید ثروت کرده و بهره‌وری را بالا ببرد.
دبیر همایش خلاقیت و کارآفرینی در ادامه به آسیب‌شناسی کارآفرینی پرداخت و مطرح کرد: کارآفرینی به عنوان یکی از زیربناهای توسعه اقتصادی در کشورها مطرح می‌شود و از موانع آن نداشتن راهکارهای مناسب در سیستم اداری است که موجب می‌شود کارها غیرمولد و غیررسمی باشد.
کاظمی با اشاره به اینکه سطح روحیه کارآفرینی در همه جوامع و افراد یکسان است، بیان کرد: اگر اختلافی در بروز و تحقق کارآفرینی در کشورها دیده می‌شود ناشی از مشکلات ساختاری از جمله نداشتن مالکیت معنوی و سیستم مالیاتی درست در آن کشورها است.
وی ادامه داد: در ایالات متحده بیشترین درصد اشتغال در حوزه الکترونیک در کارگاه‌های کوچک شکل گرفته است و افرادی که در شرکت‌های با عمر 5 تا 10 سال مشغول هستند 1.5 برابر شرکت‌های با عمر بالای 10 سال است.
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان با بیان اینکه حوزه کارآفرینی از جهات مختلف در کشورها توسعه یافته شکل گرفته است، گفت: برای کارآفرینی و نحوه برخورد در کشورهای مختلف 3 موج شکل گرفته است.
دبیر همایش خلاقیت و کارآفرینی اضافه کرد: موج اول در قالب انتشار کتاب، کارآفرینان برتر را به مردم معرفی می‌کرد و این موج را در دهه 1960 شاهد هستیم.
کاظمی موج دوم را تأسیس رشته‌های دانشگاهی در حوزه کارآفرینی نام برد و اذعان داشت: موج سوم این است که دولت‌ها نگرش‌ها و الزاماتی را برای خود در این حوزه به وجود آورده‌اند و کارآفرینی را جدی گرفته‌اند.
وی خاطرنشان کرد: در کشور ما نیز در برنامه چهارم و پنجم توسعه موارد زیادی به حوزه زیرساختی کارآفرینی و توجه به شرکت‌های کوچک مطرح شده است.
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان بیان کرد: سرانه ایجاد هر شغل در حوزه صنعت و ملزومات آن 300 میلیون تومان بوده در حالی که این سرانه در ایجاد شرکت‌های کوچک 20 تا 25 میلیون است.
دبیر همایش خلاقیت و کارآفرینی تصریح کرد: این‌ها همه حکایت از این دارد که موضوع کارآفرینی باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد و قوانین و عملکردها اصلاح شود و وفاق و انسجام بین مسؤولان در بخش‌های مختلف شکل گیرد و موانع موجود برطرف شود.
کاظمی روی دیگر این موضوع را متوجه کارآفرینان دانست و مطرح کرد: کارآفرینان باید باقدرت ریسک‌پذیری عاقلانه مسأله را جلو ببرند.
وی ادامه داد: برگزاری چنین همایش‌ها و دوره‌های آموزشی به دنبال این است که مهارت‌هایی را به جوانان آموزش دهد و آن‌ها را با موضوعات اداری و موانع آشنا کند.
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان ادامه داد: در فرآیندی که تعریف می‌شود جوانان شهر اصفهان در یک قالب مشخص و با مشاوری که آن‌ها را در طول مسیر همراهی می‌کند، در مسیر کارآفرینی قدم برمی‌دارند.
دبیر همایش خلاقیت و کارآفرینی در پایان آموزش‌ها را در پنج گام دانست و اذعان داشت: این دوره آموزشی مدلی است که برای نخستین بار در اصفهان تجربه می‌شود و همه از مسؤولان و شرکت‌کنندگان باید تلاش کنند این دوره به نحوی برگزار شود که ثمرات آن را شاهد باشیم.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری فارس
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com