0  |  0

توسعه مدارس کسب و کار از سیاست های مهم وزارت علوم است

توسعه مدارس کسب و کار از سیاست های مهم وزارت علوم است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: توسعه مدارس کسب و کار از سیاست های مهم وزارت علوم است و این امر با جدیت پیگیری می شود.
محمد فرهادی با بیان اینکه وزارت علوم با تمام توان نسبت به راه اندازی و توسعه مدارس کسب و کار اقدام کرده و در این زمینه برنامه ریزی گسترده دارند، افزود: راه اندازی مدارس کسب و کار از برنامه های مهم در زمینه توسعه دانشگاه های نسل سوم است که این دانشگاه ها گام مهم و تاثیرگذار در زمینه گسترش کارآفرینی در کشور است.
وی با تاکید بر لزوم توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه در کشور، افزود: راه اندازی و توسعه مدارس کسب و کار یکی از مهم ترین عوامل و بسترها برای تحقق اصل مهم ارتباط صنعت و دانشگاه است که باید روند موجود در این زمینه به سرعت توسعه یابد.
فرهادی با بیان اینکه توسعه کارآفرینی و تربیت مدیران آینده از اهداف مهم و بنیادین وزارت علوم است، افزود: فعالیت این مدرسه مدیریتی و مهارتی است و در این مدرسه به کارهای علمی پرداخته میشود .و مدیریت موفق دنیا را تحلیل و بررسی می کند .
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: آموزش در مدرسه کسب و کار بین رشته ای است واساتید مطرح کشوری و در برخی موارد اساتیدی که از خارج آمده اند در این مدرسه مدیریت و مهارت را آموزش می دهند تا مدیران موفق را تربیت کنند.
فرهادی با بیان اینکه نخستین مدرسه کسب و کار در زنجان افتتاح شده است، افزود: در حال حاضر در سطح کشور نیز مدرسه های نسل سومی در حال گسترش است و در تعداد دانشگاه های نسل سوم روز به روز افزایش می یابد.
وزیر علوم تحقیقات و فناوری افزود: دروس مقاطع مختلف بازنگری شده است و دروس علوم دقیقه فنی و مهندسی و کشاورزی و مسائل کارآموزی و کارورزی و ارتباط با صنعت در نظر گرفته شود و دانشجوهای این رشته ها دست کم سه ماه در واحدهای صنعتی باشند و آییننامه این موضوع ابلاغ شده است.
فرهادی ادامه داد: در این مدارس و دانشگاه های نسل سوم استادان نخبه داخلی و خارجی تدریس خواهند کرد تا بتوانند مدیران آینده کشور را تربیت کنند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com