0  |  0

نخستین رویداد کارآفرینی در حوزه گردشگری در بستر ICT تا پایان سال برگزار می شود

نخستین رویداد کارآفرینی در حوزه گردشگری در بستر ICT تا پایان سال برگزار می شود

معاون امور دولت، مجلس و استان های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام اینکه تا پایان سال نخستین رویداد کارآفرینی در حوزه گردشگری با استفاده از ICT برگزار می شود، گفت: تعداد دانشجویان استان ایلام به نسبت جمعیت از نرم کشوری بالاتر است که با استفاده از این نیروی انسانی خلاق و متخصص می توان بیشترین اقدام را در جهت تولید ثروت و اشتغال ایجاد کرد.
مرتضی براری معاون پارلمانی و استانی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان ایلام با اشاره به ظرفیت های ICT در ایجاد اشتغال و ثروت با ارایه چند مثال گفت: در یکی از استان های همجوار ایلام دو جوان با نوشتن اپلیکیشنی توانستند بعد از 15 ماه 39 نفر را به اشتغال درآورند و اکنون بیش از 200 هزار دلار صادرات انجام دهند.
وی با بیان اینکه در استان ایلام مهمترین هدف از ایجاد زیرساخت ها ایجاد خدمت و محتواست، افزود: هم اکنون بیش از 700 هزار سیم کارت در استان ایلام وجود دارد که اگر یک خدمت در حوزه سلامت، آموزش یا کشاورزی ایجاد شود که 100 تومان ارزش داشته باشد روزانه 70 میلیون تومان می تواند درآمد ایجاد کند.
براری با اشاره به وضعیت حضور مردم در استان ایلام در ایام اربعین حسینی اظهار کرد: بیش از 1.5 میلیون زائر هر ساله طی 10 روز از استان ایلام رفت و آمد دارند که اگر روزی فقط یک سرویس 100 تومانی ارایه شود روزانه 150 میلیون تومان خلق ثروت می شود که اشتغال نیز به همراه دارد.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام را یکی از بکرترین نقاط کشور از نظر گردشگری دانست که بسیاری از بخش های گردشگری آن هنوز برای گردشگران خارجی و داخلی ناشناخته است تصریح کرد: می توان از زیرساختی ایجاد شده برای توسعه گردشگری استان و توسعه کسب و کار و ایجاد اشتغال استفاده کرد.
این مقام مسوول با اشاره به جلسات منظم همفکری که در دانشگاه ایلام برگزار می شود، گفت: طی 20 روز آینده اولین رویداد کارآفرینی در حوزه گردشگری استان برگزار می شود تا بتوانیم با بهره از نیروی انسانی متخصص و خلاق موجود در جهت اشتغال و خلق ثروت استفاده کرد.
براری تعداد دانشجویان استان ایلام را 40 هزار نفر اعلام کرد و خاطرنشان کرد: تعداد دانشجویان ایلام به نسبت جمعیت از متوسط کشوری بالاتر است بطوریکه استان ایلام رتبه سوم را از این بابت در کشور دارد چراکه این میزان در نرم کشور 6 درصد و 8 درصد در استان ایلام است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com