0  |  0

دفتر دیده بان فضای کسب و کار در اصفهان راه اندازی شد

دفتر دیده بان فضای کسب و کار در اصفهان راه اندازی شد

کامران پور جوهری در نشست کمیسیون بهبود محیط کسب‌وکار اتاق بازرگانی اصفهان افزود: این دفتر شاخص‌های کسب‌ وکار استان را بصورت تخصصی رصد و تحلیل خواهد کرد.
وی اظهار کرد: براساس قانون اتاق بازرگانی ایران و قانون بهبود مستمر محیط کسب‌ و کار، اتاق بازرگانی می‌تواند شاخص‌ها و آمارهای اقتصادی را اندازه‌گیری و به سه قوه ارائه کند.
پور جوهری از دسته‌ بندی مشکلات فضای کسب‌ و کار و تهیه گزارشی برای ارائه به دولت، مجلس و قوه قضاییه خبر داد و گفت: اتاق بازرگانی به‌عنوان دبیرخانه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی و کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری استان، چالش‌های کلان سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های اقتصادی استان را رصد و منعکس می‌کند.
علی عطافر استاد رشته مدیریت دانشگاه اصفهان نیز در این نشست گفت: بنگاه‌های اقتصادی برای بقا باید با شرایط زمان خود وفق پیدا کنند و از پذیرش تغییرات نهراسند.
وی افزود: بنگاه‌ها باید تغییرات را مطالعه کنند و ورزیده تر در فضای اقتصادی بین‌المللی حاضر شوند.
وی، شناسایی نقاط قوت و ضعف هر بنگاه را نخستین اقدام برای ارزیابی محیط کسب‌ و کار برشمرد و گفت: 50 درصد موفقیت یک بنگاه، شناسایی نقاط ضعف، قوت و ویژگی‌هایش است.
عطافر، تعیین چشم‌انداز برای کسب‌وکار را یکی از دیگر عوامل مهم هر فعالیت اقتصادی خواند و گفت: اینکه در آینده می‌خواهیم به کجا برسیم یک اصل مهم و ضروری برای بنگاه‌های اقتصادی است.
وی اضافه کرد: فرصت‌ها و تهدیدها همواره به‌ عنوان عوامل بیرونی تأثیرگذار بر بنگاه‌های اقتصادی است که باید مورد توجه مدیران قرار گیرد.
رییس کمیسیون بهبود محیط کسب‌ وکار اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این نشست گفت: رتبه جهانی کسب‌وکار ایران نشان‌دهنده وضعیت کسب‌وکار در بخش‌های مختلف است.
مرتضی بیشه، تشکیل کمیسیون بهبود کسب‌وکار اتاق را در راستای قانون بهبود محیط کسب‌وکار دانست و گفت:در بند 4 این قانون، اتاق‌های بازرگانی مکلف‌اند که شاخص‌های ملی محیط کسب‌وکار را در ایران تدوین و بطور سالانه و فصلی حسب مورد به تفکیک استان‌ها، بخش‌ها و فعالیت‌های اقتصادی، سنجش و اعلام کنند.
وی، از همکاری کمیسیون بهبود اتاق بازرگانی اصفهان با مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: شفافیت در قوانین می ‌تواند به بهبود مستمر محیط کسب‌ و کار کمک کند.
رییس کمیسیون بهبود محیط کسب‌ وکار اتاق بازرگانی اصفهان، افزود: به همین دلیل نشست هایی با مجمع نمایندگان استان برگزار خواهد شد.
براساس اعلام اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان، بیش از دو هزار فعال اقتصادی در عضویت این اتاق قرار دارند.
بیش از هشت و 500 واحد صنعتی در استان اصفهان وجود دارد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایرنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com