0  |  0

راههای کارآفرین شدن در دانشگاه چیست؟

راههای کارآفرین شدن در دانشگاه چیست؟

دانشگاه می‌تواند زمینه‌ساز تربیت کارآفرینان موفق باشد و دانشجویان می‌توانند با انجام اقداماتی این روحیه را در خود پرورش دهند.
در دیدگاه عوام دانشگاه بهترین مکان برای پرورش توانایی‌های فردی در جهت استخدام است اما هدف اصلی دانشگاهها باید تربیت کارآفرینانی باشد که خودشان دیگران را استخدام می‌کنند.
در این بین، دانشجویان نیز باید برای تبدیل شدن به کارآفرینانی موفق، تلاش کنند.

البته راهکارهایی برای این موضوع ارائه شده است که در ادامه مورد بررسی قرار می‌گیرد.
1- به مطالعه و دانش تئوری اکتفا نکنید
وقتی وارد دانشگاه می‌شوید فرصت‌ها و منابعی در اختیار شما قرار می‌گیرد که با آنها می‌توانید آینده خود را بسازید و نباید به راحتی آنها را از دست بدهید.
این موضوع را در نظر داشته باشید که برای کارآفرینی دانستن اصول اولیه امور مالی و حسابداری ابدا کافی نیست و شما باید افراد و روحیات آنها را به خوبی بشناسید و به همین دلیل شاید باید در علوم انسانی نیز سررشته داشته باشید.
برای تبدیل شدن به یک مدیر موفق، صرفا مطالعه کتاب‌های مربوط به مدیریت کسب‌وکار کافی نیست و این صرفا قدم اول شماست.
2- ارتباط موثر را بیاموزید
توانایی شما در ارائه کردن درست قابلیت‌ها و توانایی‌هایتان و ایجاد ارتباط موثر با افراد شاه‌کلید موفقیت شما محسوب می‌شود. شما در طول دوران فعالیت‌تان با افراد زیادی به صورت خصوصی و عمومی ملاقات خواهید داشت و در صورتی که توانایی برقراری ارتباط با افراد را نداشته باشید آینده خوبی در انتظار کسب‌وکارتان نخواهد بود. این موضوع را فراموش نکنید که گسترش کسب‌وکارتان به توانایی شما در برقراری ارتباط برمی‌گردد.
3- همه جا به دنبال یادگیری باشید
در دوران دانشگاه، بخش زیادی از مواردی که یاد می‌گیرید در خارج کلاس به شما آموزش داده می‌شود. از آزمایشگاه‌ها، امکانات جانبی، پروژه‌های اساتید و فرصت‌های مطالعاتی حداکثر استفاده را ببرید تا بتوانید تجربه کار عملی نیز داشته باشید. این فضاها به شما دید خوبی در رابطه با دنیای واقعی می‌دهند پس به هیچ عنوان از درگیر کار عملی شدن نترسید.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایسنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com