0  |  0

خروج فرصت‌های شغلی فناوری از آمریکا با تصمیم جدید ترامپ

خروج فرصت‌های شغلی فناوری از آمریکا با تصمیم جدید ترامپ

لازلو باک از مدیران ارشد سابق گوگل که خانواده ای کارآفرین دارد، به شدت به سیاست های ضد مهاجرتی تازه ترامپ رییس جمهور آمریکا انتقاد کرده است.
لازلو باک که مدیریت بخش منابع انسانی را در گوگل برای مدت یک دهه بر عهده داشت، تعداد کارکنان این شرکت را از شش هزار نفر در سال 2006 یعنی زمان پیوستن خود به گوگل به بیش از 72 هزار نفر در پایان سال 2016 افزایش داد.
استخدام نیروهای خلاق توسط وی در گوگل و ایجاد محیط کاری جذاب در این شرکت از جمله عوامل موفقیت این غول دنیای فناوری بوده است. نکته جالب این است که خانواده وی نیز پناهنده بوده و در دهه 70 میلادی از رومانی به آمریکا آمدند. آنان مدت ها در اردوگاه پناهندگان در اتریش زندگی کردند.
باک بر این باور است که آمریکا باید به حمایت از پناهندگان ادامه دهد و محدودیت های دولت ترامپ علیه مسافرت اتباع هفت کشور مسلمان به ایالات متحده اشتباه است.
وی با حضور در فرودگاه بین المللی سان فرانسیکو در روزهای گذشته عملا با پناه جویان و مسافران درمانده به همدردی پرداخت و سپس با ارسال پیام در توییتر به توضیح روند استخدام افرادی در گوگل پرداخت که توانستند به کسب درآمد و ارزش آفرینی به پیشرفت این شرکت کمک کنند.
به گفته وی این مشکل بزرگ نه تنها هفت کشور مذکور را تحت تاثیر قرار می دهد، بلکه به دیگران هم علامت می دهد آمریکا کشوری نیست که خواستار حضور بهترین مردم جهان در خودش باشد.
باک پیش بینی کرد با تداوم این شرایط بسیاری از شرکت های فناوری به انتقال فرایند استخدام خود به خارج از مرزهای آمریکا روی می آورند و این امر باعث انتقال بسیاری از فرصت های شغلی به خارج از این کشور خواهد شد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری فارس
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com