0  |  0

شرکت‌های دانش‌بنیان با صنایع بزرگ تعامل برقرار می‌کنند

شرکت‌های دانش‌بنیان با صنایع بزرگ تعامل برقرار می‌کنند

با برگزاری نخستین بازار تکنولوژی بازار تکنولوژی و نوآوری صنعت نفت، گاز و پتروشیمی که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود، شرکت‌های دانش‌بنیان این حوزه فرصتی پیدا می‌کنند تا با صنایع بزرگ ارتباطی نزدیک برقرار کنند.
حسن دریس زاده دبیر و مدیر اجرایی نخستین بازار تکنولوژی بازار تکنولوژی و نوآوری صنعت نفت، گاز و پتروشیمی ایران‌ که به حمایت معاونت علمی برگزار می‌شود بیان کرد: حضور شرکت‌های سازنده داخلی در این رویداد قابل‌توجه و گسترده است اما بخش مهم این رویداد برگزاری پنل های تخصصی شامل پنل های فنی و بازرگانی و حقوقی محسوب می‌شود.
وی توضیح داد: در پنل فنی در رشته‌های مختلف شرکت‌ها و افرادی از صنعت حضور پیداکرده و به هم‌اندیشی، ارائه راهکارها و تبادل اطلاعات جهت حل مشکلات موجود در زمینه‌های مختلف صنعتی می‌پردازند.
دریس زاده در راستای پنل های بازرگانی و حقوقی گفت: اکثر شرکت‌های تولیدکننده داخل ممکن است با روندهای بازرگانی موجود در صنایع مستقر در پارس جنوبی آشنایی کافی نداشته باشند. در این بخش موضوعاتی مانند قراردادها و مناقصات، مشکلات در ارتباط با مناقصات و بازرگانی صنایع موردبررسی قرار می‌گیرد.
وی یکی از بخش‌های مهم این پنل ها را امکان مذاکرات B2B برای شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر اعلام کرد که می‌توانند در جلسات خصوصی با افراد تصمیم گیرنده در صنایع چون پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها مذاکره کنند.
مدیر اجرایی نخستین بازار تکنولوژی بازار تکنولوژی و نوآوری صنعت نفت، گاز و پتروشیمی ایران در راستای کارگاه‌های آموزشی فنی و مهندسی حاشیه این نمایشگاه توضیح داد: شرکت‌های حاضر در این رویداد اعلام آمادگی می‌کنند که فناوری‌های روز خود را به‌صورت کارگاه آموزی به افراد فعال در صنایع ارائه دهند. این اقدام هم تبلیغ و معرفی شرکت می‌شود و هم از نظر فنی می‌توانند خود را برای فعالیت صنعتی منطقه به اثبات برسانند.
وی بیان کرد: در این کارگاه‌های آموزشی تبادل اطلاعات صورت می‌گیرد و ممکن است ضعف‌ها و مشکلات موجود در صنایع هم بررسی شود. همین اتفاق می‌تواند نقطه شروعی برای شرکت‌ها باشد که بتوانند در این زمینه‌ها نیز ورود پیدا کنند.
به گفته دریس زاده در کنار کارگاه‌های آموزشی فنی و مهندسی، از صنایع نیز درخواست شده است تا برای شرکت‌ها کارگاه‌های آموزشی در نظر بگیرند. به این صورت فناوری‌های مور نیاز مطرح‌شده و تبادل‌نظر صورت می‌گیرد.
دبیر نخستین بازار تکنولوژی بازار تکنولوژی و نوآوری صنعت نفت، گاز و پتروشیمی ایران همچنین بیان کرد: از بخش‌های مدیریتی و بازرگانی صنایع خواسته شده تا کارگاه‌های آموزشی روش ارتباط شرکت‌های دانش‌بنیان و تولیدکننده داخل را با صنایع به این شرکت‌ها آموزش دهند تا شرکت‌ها برای ورود به بازار منطقه از راه ارتباطی مناسب بهره ببرند.
وی اعلام کرد : تمام این کارگاه‌ها رایگان برگزار می‌شوند و تمام زیرساخت‌ها با همکاری سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس مهیا شده است.
رویدادی که شرکت‌های دانش‌بنیان را پشتیبانی و بازاریابی می‌کند
دریس زاده تاکید کرد: این رویداد یک رویداد سه‌روزه نیست، بلکه در سه روز اعلام‌شده این رویداد نمایشگاه، پنل ها و کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود. اما بعدازآن قراردادها و تفاهم‌نامه‌هایی با شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در نمایشگاه جهت کمک به بازاریابی و تجاری‌سازی محصولات آنها در منطقه ویژه پارس جنوبی امضا می‌شود.
وی توضیح داد: شرکت‌هایی که از شهرهای مختلف ایران در این رویداد حضور پیدا می‌کنند بعد از زمان برگزاری این رویداد به یک رابط برای پیگیری پروژه‌ها قوی‌تر کردن بازار نیاز دارند، که این خدمات از سوی ما ارائه می‌شود.
مدیر اجرایی این رویداد بیان کرد: این پشتیبانی از فردای آخرین روز نخستین بازار تکنولوژی و نوآوری صنعت نفت، گاز و پتروشیمی آغاز شده و تا رویداد بعدی که سال آینده با همکاری و مشاوره در زمینه بازاریابی و تجاری‌سازی خواهد بود ادامه دارد.
وی با تاکید بر این نکته که تیم برگزار کننده تیم این رویداد تیم برگزار کننده نمایشگاهی نیست، گفت: ما یک گروه تجاری‌سازی و بازاریابی در زمینه نفت گاز و پتروشیمی هستیم و این باعث می‌شود ارتباط میان شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع مستقر در پارس جنوبی را به خوبی راهنمایی کنیم.
دریس زاده هدف اصلی از برگزاری نخستین بازار تکنولوژی و نوآوری صنعت نفت، گاز و پتروشیمی را ایجادش شبکه ارتباط میان شرکت‌های دانش‌بنیان و سازنده داخلی و همچنین صنایع مستقر در پارک جنوبی بیان کرد.
نخستین بازار تکنولوژی و نوآوری صنعت نفت، گاز و پتروشیمی ایران با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و همچنین ستاد توسعه فناوری صنعت نفت، گاز و ذغال سنگ معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همکاری سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی، پارک فناوری استان بوشهر و حمایت شرکت‌های مستقر در منطقه ، 2 الی 4 اسفندماه سال جاری در منطقه ویژه اقتصاد انرژی پارس جنوبی برگزار می‌شود.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com