0  |  0

شرکت‌های دانش‌بنیان جایگزین ایران خودرو و صنایع نفتی می‌شوند

شرکت‌های دانش‌بنیان جایگزین ایران خودرو و صنایع نفتی می‌شوند

سورنا ستاری در نشست نخبگان علمی استان بوشهر اظهار داشت: با استفاده از توان بالای متخصصین کشور و راه‌اندازی شرکت‌های بزرگ دانش‌بنیان، تا سه سال آینده این شرکت‌های دانش‌بنیان جایگزین صنایع بزرگ کشور از جمله ایران خودرو و صنایع نفتی می‌شوند.
وی اضافه کرد: نیاز کشور به اقتصاد، مبتنی بر یک اقتصاد دانش‌بنیان است و با توجه به نگاه دولت به شرکت‌های دانش‌بنیان، سازمان‌های اجرایی با استفاده از توان این شرکت‌ها به ایجاد فضای کسب و کار رونق دهند.
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با اعلام این که زیرساخت‌های توسعه و پیشرفت در همه ابعاد در سطح کشور مهیا است، گفت: توسعه زیست‌بوم دانش اقتصاد‌بنیان در همه استان‌ها مورد تاکید دولت است که باید بر اساس نیازهای شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها ایجاد شود تا شاهد توسعه فضای کسب و کار در سطح استان‌ها و کشور باشیم.
ستاری تصریح کرد: نیروی انسانی نخبه و کارآفرین در سطح استان‌ها به وفور دیده می‌شود و با توجه به این که اساس و پایه اقتصاد دانش‌بنیان متمرکز بر این نیروی انسانی کارآمد است می‌توان از آن برای یک اقتصاد دانش‌بنیان مبتنی بر ارزش‌افزوده استفاده کرد.
وی ادامه داد: در برخی از استان‌های کشور از جمله استان اصفهان با وجود فراوانی تاسیسات و کارخانجات در کنار ظرفیت‌های اقتصادی در زمینه صنعت و معادن، شاهد بیکاری بالایی هستیم که نشان می‌دهد صرف وجود این ظرفیت‌ها به تنهایی تاثیری بر کاهش نرخ بیکاری ندارد بلکه به دلیل استفاده نکردن از اقتصاد دانش‌بنیان و توجه به اقتصاد زیرزمینی سبب شده سومین استان دارای نرخ بیکاری در کشور، استان اصفهان باشد.
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور بیان کرد: یکی از معضلات کشور توجه جوانان به استخدام شدن در دستگاه‌های دولتی است که ضمن گرفتن اعتماد به نفس از آنها، سبب شده که هر نوع خلاقیت و نوآوری از آنها سلب شود.
وی عنوان کرد: با توجه به توانمندی گسترده ایران در تولید نیروی انسانی متخصص، جهت افزایش بهره‌وری با استفاده از توان این متخصصین، باید زیست بوم‌های تخصصی و دانش‌بنیان تعریف شود تا کشور با استفاده از این نیروی‌های متخصص بتواند در تثبیت و توسعه مهارت‌ها و نیازهای خود بی‌نیاز شود.
ستاری با اشاره به ظرفیت‌های گسترده استان بوشهر در زمینه سواحل، عنوان کرد: استفاده از مزیت‌های سواحل از جمله گیاهان دارویی باید در دستور کار نخبگان و متخصصین این استان در قالب شرکت‌های دانش بنیان قرار گیرد که می‌تواند ضمن رونق کسب و کار، مزیت‌هایی نیز برای این استان و کشور به همراه داشته باشد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری فارس
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com