0  |  1

ايده کوچکی که قفل ايده‌های بزرگ است!

ايده کوچکی که قفل ايده‌های بزرگ است!

یکی از مديران موفق در جهان می گوید: ايده بزرگ من يک ايده خيلي خيلي کوچک است. بااين‌حال به شما کمک مي‌کند تا قفل ميلياردها ايده‌ بزرگي را که در مغزتان نهفته‌، باز کنيد.
در دنياي تجارت زنان کمي مانند آريانا هافينگتن، نويسنده، روزنامه‌نگار و تحليل‌گر آمريکايي و سردبير نشريه هافينگتن پست، پيدا مي‌شوند که مي‌توانند به مديراني موفق، رهبراني جدي و باانگيزه تبديل شوند و با مهارتشان نه‌تنها زندگي خانواده خود، بلکه زندگي ميليون‌ها نفر را در سراسر جهان تغيير دهند. فکر مي‌کنيد هافينگتن راز موفقيت‌هايش را در چه چيزي مي‌بيند و کدام عادت شخصي و روزمره‌اش باعث شده بتواند چنين مغزي با اين همه کارايي و خلاقيت داشته باشد؟ باور نمي‌کنيد، اما خود او در يک سخنراني گفته‌ است بخشي از موفقيتش را به «خواب کافي» مديون است!
ايده بزرگ من يک ايده خيلي خيلي کوچک است. بااين‌حال به شما کمک مي‌کند تا قفل ميلياردها ايده‌ بزرگي را که در مغزتان نهفته‌، باز کنيد. يک ايده خيلي خيلي کوچک که قفل ايده‌هاي خيلي خيلي بزرگ را باز مي‌کند. ايده کوچک من که باعث مي‌شود قفل ايده‌هاي بزرگي در مغزتان باز شود، خواب است! خود من به‌سختي توانستم به ارزش خواب پي ببرم. دو سال و شش ماه پيش بود که يک روز از شدت خستگي بيهوش شدم. سرم به ميز کارم برخورد کرد، استخوان چانه‌ام به دليل شدت ضربه شکست و فقط چشم راستم پنج تا بخيه خورد. اين‌جوري بود که جست‌وجوي من براي کشف دوباره ارزش خواب در زندگي آغاز شد. با پزشکان و محققان زيادي در اين مورد ملاقات و صحبت کردم. سر کلاس‌هاي مختلف حاضر شدم و امروز اين‌جا هستم تا به شما بگويم چطور بايد به بهره‌وري بيشتر برسيد، الهامات بيشتري را در زندگي‌تان دريافت کنيد، شادتر زندگي کنيد و چطور خواب کافي داشته باشيد.
ما خانم‌ها قصد داريم انقلابي در اين زمينه راه بيندازيم و بدون اداهاي فمينيستي اين مسئله ذاتي را براي خانم‌ها جابيندازيم. ما خانم‌ها قرار است براي پيشرفت و بالا رفتن و رشد کردن، به معناي واقعي کلمه بخوابيم! متاسفم اما براي مردها، کمبود خواب تبديل به يک نماد قدرت شده است. همين چند روز ملاقاتي با يکي از همکاران مردم داشتم و او سر شام داشت به اين موضوع که شب قبل فقط چهار ساعت خوابيده است، افتخار مي‌کرد. هر چند که اين موضوع را به او نگفتم، ولي دوست داشتم بگويم: مي‌داني موضوع چيست؟ اگر پنج ساعت خوابيده بودي، قطعا اين جلسه خيلي بهتر مي‌شد.
در حال حاضر يک جور محروميت از خواب به صورت کاذب در شهرهاي مختلف وجود دارد. امروز شما اگر بخواهيد با يک نفر يک قرار کاري به صرف صبحانه بگذاريد، اگر از طرف مقابلتان بپرسيد که ساعت هشت صبح خوب است، احتمالا با اين جواب روبه‌رو مي‌شويد که ساعت هشت خيلي براي من دير است! ولي اشکالي ندارد، قبل از قرارمان مي‌توانم کمي تنيس بازي کنم و چند تا جلسه تلفني داشته باشم و بعد هم سر ساعت هشت شما را در فلان رستوران ببينم. اين آدم‌ها با خودشان فکر مي‌کنند که با اين روش به طرز باورنکردني موثر و مولد هستند و کارايي بالايي دارند. ولي در عمل اين‌طور نيست. چون در حال حاضر رهبران و مديران زيادي در عرصه تجارت و امور مالي و سياست وجود دارند که اتفاقا تصميم‌هاي وحشتناکي مي‌گيرند. بنابراين داشتن ضريب هوشي بالا اصلا به اين معني نيست که شما لزوما رهبر خوبي هستيد، چون داشتن جوهره رهبري يعني بتواني کوه يخ را قبل از برخورد با کشتي تايتانيک ببيني. و ما در عرصه تجارت، کوه‌هاي يخي زياي داريم که کشتي‌مان را تهديد مي‌کنند. درواقع من فکر مي‌کنم اگر ما به جاي برادران لهمان، برادران و خواهران لهمان را داشتيم، اين احتمال وجود داشت که آن کشتي هنوز هم سالم باشد. چون برادران لهمان کل ساعات هفته را به صورت مداوم مشغول به کار بودند. درحالي‌که خواهران لهمان ممکن بود متوجه کوه يخي شوند، چون بعد از هفت و نيم تا هشت ساعت استراحت، از خواب بيدار مي‌شدند و ممکن بود بتوانند آن کوه بزرگ را ببينند!
بنابراين در عين حال که ما در سراسر جهان با بحران‌هاي مختلفي روبه‌رو هستم، اما آن چيزي که مي‌تواند در زندگي شخصي براي همه ما مفيد باشد، لذت بيشتر و اثربخشي و کارايي بالاتري را برايمان به ارمغان بياورد و بهترين راه‌حل‌ها را درخصوص کاري که مشغول انجامش هستيم، وارد ذهنمان کند، اين است که چشم‌هايمان را ببنديم و ايده‌هاي بزرگي را که در سرمان خوابيده است، کشف کنيم. قطعا اين کار براي دنيا هم بهتر خواهد بود. بنابراين مصرانه از شما مي‌خواهم که موتورهايتان را خاموش کنيد و قدرت خواب را کشف کنيد. براي اين‌که زن کاملي باشيد، لازم است که اول مادر و همسر خوبي باشيد. مطمئن باشيد که مادري که براي رقابت در دنياي تجارت خوابش را حذف مي‌کند، نمي‌تواند براي بچه‌هايش مادر خوبي باشد و در اين‌صورت به هيچ وجه زن کاملي نيست.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: بنیاد ملی نخبگان
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com