0  |  0

کشور به دانشگاه کسب و کار نیاز دارد

کشور به دانشگاه کسب و کار نیاز دارد

مشاور رئیس‌ جمهوری و دبیرشورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: با توجه به نیاز سرمایه‌گذاری بالا برای ایجاد شغل، تشکیل دانشگاه تخصصی برای آموزش شیوه کسب و کار از نیازهای امروز کشور است.
اکبر ترکان در نشست هیات امنای دانشگاه خلیج فارس بوشهر افزود: امروز فارغ‌التحصیلان دانشگاهی باید خودشان کارآفرین و توسعه دهنده کسب و کارهای جدید باشند.
وی با اشاره به این که دولت دیگر استخدام کننده نیست اضافه کرد: بنگاه‌های بزرگ به ازای هر یک شغل که ایجاد می‌کنند باید ۱۰۰ تا ۱۱۰ هزار دلار سرمایه‌گذاری انجام دهند و در این شرایط محدودیت‌های زیادی وجود دارد.
ترکان اظهار داشت: این درحالی است که در کسب و کارهای کوچک و دانش بنیان، سرمایه‌گذاری برای هرشغل بین۱۰تا ۲۰ هزار دلار است.او اضافه کرد: دانشگاه خلیج فارس با راه‌اندازی دانشکده کسب و کار، حوزه‌های کسب و کار را به برنامه‌های آموزشی دانشگاه تبدیل می‌کند.
دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: پس از راه‌اندازی دانشکده کسب و کار قرار است در کارشناسی‌ارشد از فارغ‌التحصیلان مختلف استفاده کند و به آنان چگونگی ورود به کسب و کار را آموزش و تجهیز کنند.
* منطقه آزاد بوشهر
ترکان درباره منطقه آزاد بوشهر گفت: تبدیل بوشهر به منطقه آزاد به تایید هیات دولت رسیده و لایحه آن به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده است، منتظریم پس از پایان بحث بودجه درمجلس لایحه مناطق آزاد جدید در دستور کار قرار گیرد.
او گفت: منطقه‌های آزاد پنج مزیت معافیت از مالیات، حقوق گمرکی، قوانین پول و بانک، قانون کار و لزوم ویزا را دارا هستند و این امر زمینه‌ای برای کسب و کار در مناطق آزاد است.
وی اظهار داشت:سرمایه گذاران درمناطق آزاد درحوزه‌های صنعت، تجارت و گردشگری می‌توانند ورود کنند و از این مزیت‌ها بهره مند شوند.
ترکان گفت: هیچ کالایی در منطقه آزاد قاچاق نیست هر میزان از کالا وقتی از منطقه آزاد بخواهد به سرزمین اصلی بیاید گمرک ایران باید به وظیفه قانونی خود عمل کند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: روزنامه اطلاعات
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com