0  |  0

محصولات و خدمات مهندسی از مرحله ایده تجاری‌سازی می‌شوند

محصولات و خدمات مهندسی از مرحله ایده تجاری‌سازی می‌شوند

مرکز توسعه فناوریها و خدمات نوین که صبح امروز با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری کار خود را آغاز کرد، در 3 حوزه کلان توسعه فناوریهای نوین، تولید و تجاری سازی محصولات فناورانه و ارائه خدمات فناورانه نوین فعالیت می‌کند.
به گفته محمد حسن برزگر رییس این مرکز، بلوغ ایده‌های فناورانه تا رسیدن به نمونه مهندسی، در بخش توسعه فناوریهای مرکز محقق میگردد ، این بخش ارزیابی ایده های خلاقانه ، تیم سازی و هدایت استعدادهای برتر دانشگاهی را تا رسیدن به یک نمونه اولیه مهندسی همراهی می‌کند.
وی با بیان این‌که بخش توسعه فناوری، راه را برای رسیدن ایده‌های نوآورانه افراد خلاق و فناور به نمونه‌های اولیه و مهندسی هموار می‌کند، افزود: دومین بخش این مرکز، در حوزه محصولاتی فعال است که از تولید نمونه‌های مهندسی فراتر رفته و باید در بازار نقش آفرینی داشته باشند ؛ این بخش به ارتقای محصولات فناورانه که در بازار نیز حضور داشته اند می پردازد و با ارائه محصولات دارای مزیت‌ها و برتری‌های فناورانه و نواورانه سعی در سهم آفرینی بازار برای خود می‌کند.
برزگر، تشکیل‌دهندگان این بخش را ترکیبی از افراد خلاق ، فناور و صاحب دانش با همراهی صاحبان تجربه در عرصه بازار و صنعت عنوان کرد و گفت: این بخش از مرکز، با حضور افراد خبره دارای توانمندی‌های صنعتی، دارای شناخت مطلوب از بازار و افراد دانشی که تولیدات مهندسی آن‌ها به سطح قابل قبولی از بلوغ رسیده است، مسیر تولید و تجاری‌سازی محصولات را سپری می کنند . محصولاتی که نمونه مهندسی آن‌ها در بخش توسعه فناوریهای مرکز پایان یافته و یا محصولاتی که با ارتقاء یافتن، برتری‌هایی نسبت به محصولات موجود در بازار ایجاد می کنند وارد عرصه تولید انبوه می شوند .
بخش توسعه خدمات نوین سومین بخشی بود که رییس مرکز توسعه فناوریها و خدمات نوین به آن اشاره کرد و گفت: این بخش متشکل از افراد دانشی است که در حوزه‌های گوناگون مانند حوزه خدمات سلامت ، فعال هستند که با ترکیب دانش برجسته افراد با بهره گیری از محصولات فناورانه جدید ، خدمات نوینی را ارائه می دهند .
رییس مرکز توسعه فناوریها و خدمات نوین، شکل گرفتن 3 حوزه یادشده در دل این مرکز و با حمایت معاونت علمی و فناوری را زمینه‌ساز ایجاد بازاری جدید برای افراد صاحب ایده‌های فناورانه دانست که بدون محدود کردن بازار کسب و کار آنان به مشتری نهایی، تلاش می‌کند با جذب دانشجوهای مستعد و توانمند با تیم‌سازی و شبکه‌سازی به بلوغ ایده‌های آنان کمک کند تا با شکل دادن شرکت‌های دانش‌بنیانشان تحولی در حوزه‌های فناورانه کشور ایجاد کنند.
برزگر، توجه به نیازهای اساسی و یا گلوگاهی کشور را ویژگی فعالیت های تعریف شده در بخش های مختلف مرکز توسعه فناوری ها و خدمات نوین عنوان کرد و گفت: این مرکز تلاش می‌کند با توجه به ظرفیت های موجود، بستر لازم را برای تولید کالا و یا خلق خدماتی که ریشه در نیازهای فناورانه و اساسی کشور دارند ایجاد کند.
رییس مرکز توسعه فناوری ها و خدمات نوین افزود: در عرصه خدمات نیز، به دلیل وجود توانمندی‌ها و استعدادهای خوبی که داریم، در آینده‌ای نه چندان دور به خصوص حوزه سلامت، به برتری قابل توجهی در سطح منطقه برسیم و علاوه بر ارائه محصول و خدمات فناورانه به داخل، بتوانیم خدمات را در سطحی وسیع به سایر کشورها ارائه کنیم.
دغدغه جدی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را زمینه‌ساز شکل‌گیری این مرکز دانست و گفت: به دلیل نقش پررنگ شرکت‌های دانش‌بنیان در این مرکز، معاونت علمی و فناوری حمایت‌های متعددی برای تجاری‌سازی محصولات را تحقق می بخشد.
وی با اشاره به حمایت از این مرکز برای تجاری‌سازی محصولات افزود: علاوه بر حمایت‌های معاونت علمی و فناوری قرار شد پایگاه مناسبی برای بخش توسعه محصولات این مرکز در پارک علم و فناوری پردیس ایجاد شود.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com