0  |  0

فستیوال ها راه‌حلی برای توسعه تجاری سازی طرح های نوآورانه است

فستیوال ها راه‌حلی برای توسعه تجاری سازی طرح های نوآورانه است

معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: رویدادهای عرضه نوآوری و فستیوال‌ها راه‌حل توسعه معاملات و تجاری‌سازی طرح‌های نوآورانه در بازار دارایی فکری است.
علیرضا دلیری اظهار کرد: فستیوال‌های عرضه نوآوری در حوزه‌های تخصصی و ارائه نوآوری‌های هر حوزه به سرمایه‌گذاران و صنعتگران همان حوزه تخصصی از جمله راه‌حل‌هایی است که برای توسعه معاملات در بازار دارایی فکری در نظر گرفته شده است.
وی یادآور شد: بازار دارایی فکری در سال ۹۳ و با هدف کمک به تجاری‌سازی دارایی‌های فکری ثبت‌ و راه اندازی شد و گواهینامه‌های ثبت اختراع (طرح‌های نوآورانه)، طرح‌های صنعتی و علائم تجاری و رشد رقابت‌پذیری بنگاه‌های صنعتی با توسعه پورتفوی نوآوری خود از منابع نوآوری خارج از بنگاه بودند.
دلیری افزود: بعد از شروع به کار بازار و با گذشت زمان و افزایش تعداد اختراعات قابل عرضه در تابلوی عرضه بازار دارایی فکری که تا کنون به بیش از ۱۷۰ اختراع رسیده‌ است، ظرفیت خوبی برای عرضه و بهره برداری از این نوآوری‌ها فراهم آمده بود که سبب شد معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با استفاده از ظرفیت اجرایی مرکز فن‌بازار ملی ایران درصدد کمک به توسعه تعاملات بازار از طریق بازاریابی اختراعات برآید.
معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی بیان کرد : بدین‌ترتیب مرکز فن‌بازار ملی ایران با حمایت معاونت علمی و با استفاده از ظرفیت کارگزاران خصوصی تبادل فناوری، برگزاری رویدادهای تخصصی عرضه نوآوری با عنوان فستیوال‌های نوآوری را در دستور کار خود قرار داد.
وی همچنین گفت: در این فستیوال‌ها که هر بار در یک حوزه تخصصی و کاربردی برگزار می‌شود، طرح‌های نوآورانه در آن حوزه فراخوان شده و بعد از ارزیابی، طرح‌های منتخب به صورت ارائه حضوری و باقی طرح‌ها به صورت ارائه در کتابچه نوآوری برای مخاطبین ارائه می‌شود. مخاطبین در این رویدادها سرمایه‌گذاران، صنعتگران و تولیدکنندگان آن حوزه تخصصی می‌باشند که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری روی طرح‌های نوآورانه هستند .
دلیری درباره بررسی وضعیت این فستیوال ها اظهار کرد: با برگزاری فستیوال‌های تخصصی در حوزه نوآوری‌های صنعت لوازم خانگی، تجهیزات پزشکی و صنعت مواد غذایی، ۶ مورد معامله به ارزش حدود ۵۵ میلیارد ریال در بازار صورت پذیرفت و ۳ مورد معامله دیگر نیز در حال نهایی شدن است. همچنین مذاکرات بسیاری نیز بین مخترعین و سرمایه گذاران در حال انجام است .
وی افزود: فستیوال نوآوری‌های صنعت پلاستیک و پلیمر نیز دهه اول اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد و با توجه به سوابق فستیوال‌ها امید است این فستیوال نیز نتایج خوبی در حوزه تجاری‌سازی اختراعات این حوزه به دنبال داشته باشد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com