0  |  0

مجلس از استارتاپ‌ها حمایت می‌کند

مجلس از استارتاپ‌ها حمایت می‌کند

رئیس فراکسیون کار با انتقاد از مخالفان استارتاپ‌ها بر لزوم حمایت از مشاغل نوپا تاکید کرد.
محمدرضا بادامچی در مطلبی گفت: اخیرا برخی صاحبان مشاغل سنتی در مقابل مجلس علیه مشاغل نوپا تجمع کرده بودند. همچنین، نقل قول‌هایی از برخی سیاسیون علیه استارت‌آپ‌ها شنیده می‌شود. مجموعه این‌ها نشان می‌دهد ما شاهد برخوردهای سیاسی و جناحی بعضی از گروه‌ها با استارت‌آپ‌ها هستیم.
وی ادامه داد: متاسفانه این رویکرد بعضی از صاحبان مشاغل سنتی و بعضی از سیاستمداران منطقی نیست. آنها به جای درنظر گرفتن منافع ملی کشور به منافع فردی و جناحی توجه دارند. برخوردهای غیرمنطقی و تعصبات بی‌دلیل با کسب‌وکارهای نوپا مناسب نیست. سردادن شعارهای بی‌اساس و برچسب‌زدن‌های بی‌مورد درکار نوآوران و کارآفرینان اخلال ایجاد می‌کند.
این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: نباید درمقابل تغییرات مقاومت کرد چرا که کشور رو به توسعه است و لازم است با این مسایل به‌صورت منطقی مواجه شد. برخورد جناحی با مسائل اقتصادی، کاری را پیش نمی‌برد.
بادامچی افزود: اگر هر مسئولی به‌صورت بی‌طرفانه، در مقام قضاوت درباره کسب‌وکارهای نوپا برآید، به این نتیجه خواهد رسید که این کسب‌وکارها برای جامعه و اقتصاد منافع زیادی دارند؛ کارکردهایی مانند کاهش آسیب به محیط زیست، کاهش هزینه‌های تمام شده برای مصرف کننده، کوتاه شدن دست واسطه‌ها، کاهش آلاینده‌ها و حل معضل ترافیک در کسب‌وکارهای نوپا است. این نوع از کسب‌وکارها بسیاری از مشکلات شهری را نیز حل می‌کنند.
نماینده تهران همچنین اظهار کرد: با توجه به حجم بالای جمعیت‌ تحصیل کرده جوان، لازم است از استعدادهای آنان حمایت شود و در راستای فناوری‌های روز از آن بهره‌برداری شود؛ به عنوان مثال در پارک‌های فناوری، جوانان به ابداعات فراوانی دست زده‌اند و با کمترین امکانات توانسته‌اند کسب‌وکار موفق ایجاد کنند.
وی ادامه داد: در حال حاضر جوانان به جای انتظار برای دست‌یابی به شغل دولتی می‌توانند با فعالیت یا راه‌اندازی استارت‌آپ‌ها به مشاغل مناسبی دست پیدا کنند که این امر مستلزم حمایت دولت و سرمایه‌گذاران است.
بادامچی همچنین گفت: جوانان کشور با تکیه بر فناوری‌های روز دنیا توانسته‌اند در حوزه‌های مختلف از جمله حمل‌ونقل، خدمات گسترده و باکیفیتی به مردم ارائه دهند که با استقبال بی‌نظیر مردم نیز مواجه شده است. افزایش کیفیت خدمات، کاهش میزان هزینه‌ها و افزایش سرعت خدمات‌دهی باعث افزایش رضایت مردم شده است.
رئیس فراکسیون کار با تأکید بر اینکه مجلس به دنبال حمایت و تسهیل امور برای افزایش سطح خدمات‌دهی استارت‌آپ‌ها است،‌ گفت: مشاغل سنتی به جای مخالفت با ابداعات خلاق و توسعه مدار، به فکر ابداعات سازنده و تطبیق با تکنولوژی‌های روز باشند و سعی کنند تغییر را بپذیرند تا کسب‌وکارهای جدید توسعه پیدا کنند و به تبع آن توسعه اقتصادی و فناوری درکشور فراهم شود.
بادامچی افزود: کسانی که دارای ذهن خلاق و ایده‌پرور هستند و به توسعه کارآفرینی در ذهن و پرورش آن می‌اندیشند باید مورد حمایت قرار گیرند. حمایت‌هایی از جنس ارائه تسهیلات کسب وکاری، حل کردن مسائل بیمه‌ای و مسائل مربوط به اماکن و حتی تسهیلات ویژه از بانک مرکزی، می‌تواند راهگشای مشکلات بسیاری از کارآفرینان باشد. این جوانان کارآفرین غیر از خود زمینه‌ساز اشتغال صدها جوان دیگر نیز هستند و لازم است که از فکر آن‌ها برای ارتقای کشور استفاده کنیم.
این عضو مجمع نمایندگان تهران تأکید کرد: تغییر قوانین مهاجرتی آمریکا و اقدامات جدید ترامپ فرصت خوبی فراهم آورده است که از ظرفیت نخبگان استفاده شود و نباید اجازه دهیم کشور از نیروی خلاق آنها محروم شود.
وی در پایان گفت: یکی از استراتژی‌های کارآمد برای تحقق اقتصاد مقاومتی، جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی است. باید ضمن تکیه بر توانایی‌های داخلی به دنبال جذب سرمایه‌های خارجی و حضور بازرگانان از دیگر کشورها بود تا زمینه‌ساز تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی باشیم. نباید در نقطه ثابت ایستاد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایسنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com