0  |  0

حمایت دانشگاه آزاد از شرکت‌های دانش‌بنیان/ ایجاد ۳۱ شهرک فناوری

حمایت دانشگاه آزاد از شرکت‌های دانش‌بنیان/ ایجاد ۳۱ شهرک فناوری

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه از شرکت‌های دانش‌بنیانی که توسط دانشجویان این دانشگاه راه‌اندازی می‌شود، حمایت می‌کند.
حمید میرزاده در چهارمین جشنواره و نمایشگاه جهادگران علم و فناوری در دانشگاه آزاد گفت: این دانشگاه در حمایت از توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان اقدام به امکان دسترسی این شرکت‌ها به ۱۱ هزار کارگاه و آزمایشگاه این دانشگاه را فراهم کرده است.
وی افزود: دانشگاه آزاد برنامه دارد از شرکت‌های دانش‌بنیانی که توسط دانشجویان این دانشگاه راه‌اندازی می‌شود، حمایت کند که در این راستا تسهیلات ارزان قیمت و فضای فیزیکی مناسب در مراکز رشد ارائه می شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین در آینده نزدیک برنامه داریم بستری را فراهم کنیم تا شرکت‌های دانش‌بنیان این دانشگاه در شهرک‌های فناوری دانشگاه مستقر شوند.
میرزاده با بیان اینکه کاهش وابستگی به شهریه، از برنامه‌های دانشگاه آزاد است، گفت: توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیانی می‌تواند دانشگاه را در این زمینه کمک کند.
وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد دانش‌بنیان اظهار داشت: طبق سند علم و فناوری کشور در سال ۱۴۰۴ باید ۵۰ درصد از اقتصاد ایران از تولید ناخالص ملی تأمین شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: دانشگاه آزاد در دهه چهارم حرکت خود، فعالیت‌های اقتصاد دانش‌بنیان را در دستور کار قرار داده است که ایجاد ۱۲۰ هزار شرکت دانش‌بنیان، هسته و واحد فناور و ۱۰۹ مرکز رشد در این راستا بوده است.
میرزاده تصریح کرد: ۷۰ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان در هسته‌های فناور این دانشگاه طی سه سال و نیم گذشته ایجاد شده است.
وی تأکید کرد: ۱۸ شهرک فناوری این دانشگاه در استان‌های مختلف راه‌اندازی شده است که برنامه داریم این تعداد را به ۳۱ شهرک افزایش دهیم.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com