0  |  0

کارآفرینان خود را بشناسیم و از آنها صنعتگران بزرگ بسازیم

کارآفرینان خود را بشناسیم و از آنها صنعتگران بزرگ بسازیم

محمد جعفر صدیق رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: رکود سال های گذشته موتور رشد استارت‌آپ‌ها و شرکت های دانش بنیان را روشن کرد.
وی ادامه داد: به نظر می رسد هر روز که می گذرد، ارزش و نقش یک بشکه نفت جدا از ارزش دلاری آن در باور و مسیر توسعه کم رنگ‌تر می‌شود.
رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران افزود: در حال حاضر در پارک علم و فناوری ۱۰۰ شرکت و بیش از ۱۰۰ هسته حضور دارند.
صدیق بیان کرد: مشکل اصلی ما فضا و امکانات مالی پارک دانشگاه تهران است به طوری که می‌توان از طرفیت‌های آن برای گسترش فعالیت‌ها استفاده کرد و با توجه به جمعیت فارغ التحصیلی که داریم می توانیم بیشتر از این رشد کنیم.
وی با بیان اینکه حدود یک تا سه درصد از فارغ التحصیلان باید بتوانند کارآفرین باشند، تصریح کرد: یک درصد بدین معناست که اگر سالی هشت هزار دانشجو به دانشگاه وارد شوند، باید حداقل سالی ۸۰ شرکت موفق از پارک دانشگاه تهران بیرون بیاید.
رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران اضافه کرد: برای اینکه سالی ۸۰ شرکت از این دانشگاه بیرون بیاید، باید حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ هسته پیش رشد را در سال جذب کنیم.
صدیق درباره بیمه این شرکت ها گفت: در حال حاضر در تلاشیم برای روابط مان بیمه تنظیم کنیم، چرا که نمی توانیم انتظار داشته باشیم معافیت بیمه بگیریم.
وی توضیح داد: اکنون وارد گفت‌وگو با مسئولان بیمه شده ایم و در این زمینه باید کارگروهی تشکیل شود.
رییس پارک و علم و فناوری دانشگاه تهران عنوان کرد: در واقع ما هم به عنوان یک ملت باید کارآفرینان خود را بشناسیم و آنها را تبدیل به صنعتگران بزرگ کنیم تا دیگران بتوانند در صنعتشان کار کنند.
صدیق یادآور شد: این پارک ها از پتانسیل بالایی برخوردارند و حمایت های معنوی آن نیز حایز اهمیت است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com