0  |  0

پیام تبریک معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به مناسبت فرا رسیدن نوروز

پیام تبریک معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به مناسبت فرا رسیدن نوروز

دکتر سورنا ستاری؛ معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان با صدور پیامی فرارسیدن سال نو را تبریک گفت.

متن پیام دکتر سورنا ستاری به شرح ذیل است:

جشن نوروز، جشن زمان است. آنچه در عالم «کون و مکان» وجود دارد از آسیب‌های زمان در امان نیست. زمان به همه چیز و همه کس اصابت می‌کند. فقط ذات پاک حضرت خداوندی است که فارغ از هر حادث است.

عمر ما نیز در معرض زمان قرار می‌گیرد. به هین دلیل با سالگرد نوروز در سن شناسنامه‌ای ما هم تغییری پدید می‌آید. همین زمان و همین نوروزها می‌توانند دفتری گویا برای تغییرات انسان ها باشد.

سعدی هم فرموده است که:

برگ درختان سبز در نظر هوشیار/ هر ورقش دفتری است معرفت کردگار

اکنون زمان آن است که از خود بپرسیم: «چه کردیم؟ و در سال پیش رو چه باید انجام دهیم؟ به نظر حقیر این پرسشی است که در آغاز نوروز هر انسانی باید از خود داشته باشد.

اگر توانسته باشیم در جهت ارتقای علم، کاستی های جامعه انسانی را برطرف کنیم، اگر توانسته باشیم برای زدودن فقر و جهل در بهبود وضع دانایی اقدامی به عمل آورده باشیم، اگر توانسته باشیم دلهایی را از شکستن باز داریم و اگر توانسته باشیم برای ملت و نظام‌مان منشا خیر و برکت بوده باشیم، آنگاه سال گذشته را به غفلت پشت سر ننهاده‌ایم. ما در مسیر همین تغییر، سعی کردیم فضای «دانش بنیانی» را گسترش دهیم و چراغ «ایران ساخت» را پر فروغ تر کنیم. همت گماشتیم تا طرح‌های جامع و موثر را پشتیبانی نمائیم و به یاری خداوند در سال نو در حد توان بر میزان وسعت کار بیافزائیم. البته طبیعت درس های بزرگی به انسان می‌آموزد.

هانری پوانکاره، ریاضی‌دان معروف، هرکجا در مضایق علمی گرفتار می‌شد به طبیعت پناه می‌برد و گمشده خود را در ساحت طبیعت می‌یافت. سعدی هم مضمونی مناسب را بیان کرده است: «عاشقم بر همه عالم که همه عالم از اوست» بنده، نوروز را به همه هموطنان عزیز و مهربانم، خاصه به جامعه نخبگان کشورم فرّخ باد می گویم. از خدای بزرگ تمنّا دارم سال نو برای نخبگان و دانشگاهیان سال «رستاخیز علم» باشد و هیچگاه فراموش نکنیم «علمی که ره به حق ننماید جهالت است».

سورنا ستاری
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: بنیاد ملی نخبگان
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com