0  |  4

پرسش‌هایی که هر کارآفرین باید برای موفقیت در سال جدید از خود بپرسد

پرسش‌هایی که هر کارآفرین باید برای موفقیت در سال جدید از خود بپرسد

همه ما آرزوهای زیادی برای سال جدید داریم، همه‌مان می‌خواهیم هر چه سریع‌تر در مسیر موفقیت قرار بگیریم و رشد بیشتری را در کسب‌وکارمان تجربه کنیم. اما این هدف‌ها قرار نیست که یک‌شبه و به‌صورت تصادفی اتفاق بیفتد، بلکه باید آن‌ها را به وجود بیاورید. برای رسیدن به قله موفقیت و لمس تمام اهداف و آرزوهایی که در سر دارید، باید طوری در سال جدید زندگی کنید که تفاوت زیادی با گذشته‌تان داشته باشد. برنامه شما برای سال جدید چیست؟ برای این‌که راحت‌تر بتوانید به این سوال پاسخ دهید، ابتدا روی چهار سوال زیر تمرکز کنید تا مسیر و هدف‌هایتان روشن شود و بدانید که دقیقا کجای داستان قرار دارید.
1. موفقیت را برای خودتان معنی کنید، از نظر شما موفقیت یعنی چه؟
در اولین قدم باید برایتان مشخص شود که موفقیت چیست و شما چه زمانی می‌توانید خودتان را فردی موفق بدانید، یا موفقیت را در زندگی‌تان احساس کنید. چشمانتان را ببندید و تصور کنید به پایان سال1396 رسیده‌اید. احساس فوق‌العاده‌ای دارید، چون دستاوردهای زیادی داشته‌اید. در مورد تک‌تکشان با دقت فکر کنید و آن‌ها را روی کاغذ بنویسید و سپس آن‌ها را به ‌صورت اهداف مشخص درآورید. هر روز قبل از شروع کار نگاهی به لیست اهدافتان بیندازید. این‌ها اهداف موفق شما در پایان سال 1396 خواهند بود.
2. دیگران قرار است در فضای کسب‌وکار چطور شما و برندتان را بشناسند؟ چطور قرار است مشهور شوید؟
برای رسیدن به موفقیت در سال آینده، اسم شرکت یا استارت‌آپ شما باید دقیقا مقابل چشم مشتری‌ها قرار بگیرد تا آن‌ها شما را بشناسند. استراتژی شما برای این کار چیست؟ مراقب باشید که فقط سراغ بازارهای هدف اصلی‌تان بروید و تمام پول خود ر ا خرج تبلیغات نکنید. یادگیری مهارت‌های اجتماعی نظیر مدیریت بازار و تبلیغات می‌تواند کمک مناسبی برای شما باشد که باعث می‌شود از سرمایه‌تان هدفمند استفاده کنید.
3. چطور می‌خواهید مشتریان خود را تحت تاثیر قرار بدهید و آن‌ها را برای خودتان حفظ کنید؟ چطور می‌خواهید به آن‌ها نشان دهید که برای شما محترم هستند؟ ‌
کسب‌وکار یا تجارت بدون مشتری اصلا معنایی ندارد. تاجر خوب کسی است که بتواند هر کسی را تبدیل به یک مشتری خوب بکند و دل او را به دست آورد. پس به مشتری‌هایتان احترام بگذارید، نظرشان را در مورد محصولی که خریده‌اند بپرسید، روز تولدشان را تبریک بگویید و اجازه دهید که جزو طرفداران شما باشند و برایتان تبلیغ کنند.
4. وقتی خود را در مسیر موفقیت قرار می‌دهید، چه چیزی مانع شما می‌شود؟
سفر یک کارآفرین در عرصه کسب‌وکار می‌تواند بسیار پرخطر باشد. مطمئنا زمانی می‌رسد که شما احساس ناامیدی و درماندگی می‌کنید و ترس و دودلی تمام وجود شما را دربر می‌گیرد. اما این احساسات هر چقدر هم که ناخوشایند و ناراحت‌کننده باشند، ولی باز هم می‌توانند برای شما پیام‌های مثبتی داشته باشند. به‌جای این‌که اجازه دهید چنین احساساتی مانع پیشرفت شما در عرصه تجارت شوند، به آن‌ها گوش کنید. ترس، تردید و اضطراب همگی حرف‌های زیادی برای گفتن به شما دارند، پس به جای این‌که درمانده و ناتوان شوید، به احساستان گوش کنید. برای این‌که بتوانید از این موانع رها شوید، باید خود را عادت دهید که در مسیر موفقیت گام بردارید. با تمرکز روی آن‌چه می‌خواهید، آغاز کنید. یکی از بهترین روش‌ها برای دور زدن این موانع این است که حجم مطالعاتتان را افزایش دهید، به‌خصوص درباره زندگی افراد موفق بخوانید. این کار انگیزه زیادی به شما می‌دهد تا در این مسیر گام بردارید. فراموش نکنید که موفقیت یک تصادف یا اتفاق نیست، بلکه شما باید آن را خلق کنید.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: بنیاد ملی نخبگان
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com