0  |  0

تفاهم‌نامه تامین مالی بنگاه‌های خرد و متوسط بین ایران و آلمان

تفاهم‌نامه تامین مالی بنگاه‌های خرد و متوسط بین ایران و آلمان

یادداشت تفاهم همکاری انتقال دانش و تجربه تامین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط با حضور معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار و رییس دپارتمان بانک های پس انداز آلمان امضا شد.
، یادداشت تفاهم بنیاد بانک‌های پس انداز آلمان با ایران در راستای کمک به توسعه و گسترش تامین مالی بنگاه‌های کوچک، متوسط و خرد از طریق نهادهای مالی ایران و به منظور تحکیم و تقویت روابط و مناسبات دوستانه و توسعه همکاری‌های دو جانبه و تبادل تجربیات مثبت در زمینه تامین مالی این بنگاه‌ها امضا شد.
در این پروژه همکاری، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، سمینارها، آموزش مدیریت کارکنان بانکها، موسسات مالی، ارائه مشاوره در زمینه رویه‌ها، فرایندهای کسب و کار و مدیریت شبکه شغلی و نگاشت نظام تامین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط و توصیه سیاست‌های تامین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط مدنظر است.
عیسی منصوری، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار، در مراسم امضای این یادداشت تفاهم تصریح کرد: از سال گذشته برنامه‌های فراگیر و جدیدی در حوزه اشتغال آغاز شده که امسال در چارچوب رویکرد تولید و اشتغال فرصت خوبی فراهم شده و در جلسات هیات دولت نیز به تصویب رسید.
وی افزود: یکی از مولفه‌های توسعه اشتغال ایجاد نظامات مالی و کسب و کارهای هدف مورد نظر تامین مالی در کشور است که ضرورت دارد به روش‌های جدید مجهز شود که یکی از این روش‌ها ایجاد ارتباط با سایر کشورها در این حوزه بود.
معاون وزیر کار ادامه داد: در همین راستا یکی از نقاط های تامین مالی در سال گذشته بنیاد بانک‌های آلمان بود که دوره‌هایی آموزشی در این خصوص برگزار و در نظر داریم نیز برنامه هایی برای آموزش همکاران و منابع انسانی مربوطه در ایران و آلمان برگزار نماییم.
منصوری در بخش دیگری از سخنانش به چشم انداز اشتغال اشاره و اظهار کرد: همه تلاش دولت تدبیر و امید این است که از فضای رکود خارج شویم که معمولا در دوره‌های پس از رکود و تمرکز بر رشد اقتصادی همراه با ایجاد اشتغال نیست اما امیدواریم برای سال ۹۶ با توجه به ایجاد رشد اقتصادی و مشارکت بیشتر مردم چشم انداز خوبی را در پیش داشته باشیم که مورد توافق دولت است.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه تصریح کرد: برنامه ویژه اشتغال با تمرکز ویژه بر منویات رهبری اجرا خواهد شد که سعی می‌کنیم در این زمینه از تجربیات کشورهای دیگر استفاده کنیم.
وی بیان کرد: برنامه ویژه اشتغال نیز در سال ۹۶ داریم که نشست های مدیریتی و کارشناسی آن برگزار شده که پس از تصویب نهایی در دولت اعلام می شود.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com