0  |  0

اسکان شرکت های دانش بنیان در پارک تخصصی فناوری اطلاعات

اسکان شرکت های دانش بنیان در پارک تخصصی فناوری اطلاعات

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از آماده شدن مقدمات ورود و اسکان شرکت های دانش بنیان در ۶ ماهه نخست امسال در پارک تخصصی ICT خبر داد.
 محمد خوانساری با اشاره به آماده شدن بخشی از زیرساخت های پارک تخصصی ICT از امکان اسکان شرکت های دانش بنیان در ۶ ماهه نخست سال جاری در این پارک خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم در ۶ ماهه نخست سال جاری شرکت های دانش بنیانی را که دوره بلوغ خود را طی کرده اند در این پارک تخصصی ICT اسکان دهیم تا با ایجاد زنجیره ای، شاهد رشد چنین شرکت هایی در تعاملات ملی و بین المللی باشیم.
وی ایجاد زیرساخت های لازم حقوقی و محیطی برای راه اندازی یک پارک تخصصی تجاری ICT را یکی از اقدامات پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال ۹۵ عنوان کرد و تصریح داشت : بخش عمده ای از زیرساخت های اولیه این پارک تخصصی شکل گرفته است و فضای فیزیکی مورد نیاز تامین شده و در اختیار این پژوهشگاه قرار گرفته است .
وی در مورد اقدامات انجام شده این پژوهشگاه درحوزه فناوری های نو، افزود: پروژه تدوین نقشه راه این فناوری ها را در سال گذشته در پژوهشگاه آغاز کردیم.
رئیس مرکز تحقیقات مخابرات به برنامه ششم توسعه نیز اشاره کرد و گفت: به تدوین و برنامه ریزی در حوزه نقشه راه فناوری نیاز داریم تا بتوانیم یک زیست بوم کامل را از فناوری داشته باشیم .
خوانساری این اقدامات را در راستای برنامه ۵ ساله این حوزه عنوان کرد و تاکید داشت: در سال گذشته به جویشگر بومی به عنوان یکی از نیازها و زیرساخت های خدمات رسانی در شبکه ملی اطلاعات توجه ویژه ای شد.
وی افزود: یکی از محوری ترین اقدامات ما در زمینه زیرساخت های مراکز داده ، افزایش ابزارهای زبان فارسی و توسعه زیرساخت های ذخیره سازی و خدمات، جویشگر بومی بود که در این زمینه به موفقیت هایی هم رسیدیم و البته کار در این حوزه بسیار زیاد است و در سال جاری نیز برنامه جدی برای تجاری سازی این محصول داریم .
رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به فعالیت در حوزه ابزارهای آزمایشگاه تایید نمونه ارتباطی ، فناوری اطلاعات و امنیتی در پژوهشگاه ارتباطات وفناوری اطلاعات اشاره کرد و افزود : با این اقدامات زیرساخت های لازم برای خدمت رسانی پژوهشی به شرکت های دانش بنیان فراهم شد.
وی توسعه منابع انسانی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات را یکی دیگر از اقدامات این پژوهشگاه در سال ۹۵ بیان کرد و تاکید داشت: با پیگیری جذب هیئت علمی با کیفیت و برجسته در پژوهشگاه ، امیدواریم با افزایش نیروهای بهره ور توسعه کمی و کیفی پژوهش و بومی سازی فناوری در حوزه فاوا را در این پژوهشگاه شاهد باشیم.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com