0  |  0

حمایت بهزیستی استان قزوین از زنان کارآفرین سرپرست خانوار

حمایت بهزیستی استان قزوین از زنان کارآفرین سرپرست خانوار

مدیرکل بهزیستی قزوین گفت: در سال گذشته بیش از ۲۵۰ میلیون تومان کمک مالی بلاعوض به زنان کارآفرین سرپرست خانوار در قزوین پرداخت شده است.
علیرضا وارثی در جلسه گروه همیار زنان سرپرست خانوار استان قزوین اظهار داشت: بهزیستی استان قزوین با تمام توان از بانوان سرپرست خانوار که در زمینه اشتغالزایی در حال فعالیت هستند حمایت می‌کند.
وی بیان کرد: در حال حاضر بیش از 2 هزار زن سرپرست خانوار تحت حمایت بهزیستی استان قزوین توانمند شده‌اند و توانسته‌اند با به دست آوردن شغل مناسب وارد عرصه کار و فعالیت شوند.
مدیرکل بهزیستی قزوین تصریح کرد: سیاست کلی بهزیستی قزوین حمایت مادام از مددجویان نیست بلکه ما معتقدیم باید شرایط مناسب به منظور ایجاد اشتغال و فعالیت مددجویان فراهم شود تا بتوانند به توانمندی برسند.
وارثی افزود: برنامه‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی برای این قشر از افراد در حال اجراست که بر اساس آن افراد در یک بازه زمانی مشخص از نظر مادی و معنوی به توانمندی خواهند رسید.
وی گفت: در مسیر توانمندسازی حمایت بهزیستی قطع نخواهد شد و در حال حاضر با ایجاد گروه‌های همیار در مسیر فعالیت این بانوان مهارت افزایی و فعالیت موفق آنان تحت نظر قرار دارد.
مدیرکل بهزیستی استان قزوین خاطرنشان کرد: تامین همیشگی هزینه‌ها برای این قشر نه تنها ادامه روند فقر است بلکه از نظر معنوی نیز موجب از بین رفتن روحیه و اعتماد به نفس خواهد شد در حالی که بهزیستی با حمایت و ایجاد اشتغال و کارآفرینی در کنار حفظ عزت نفس این افراد استقلال مالی نیز برای آن‌ها ایجاد می‎ کند.
وارثی بیان کرد: با ایجاد اشتغال برای این گروه از زنان که عمدتا سرپرست خانواده نیز هستند افزایش رفاه و استقلال مالی این خانواده‌ها و ایجاد مشارکت فعال اعضای خانوار در تامین هزینه‌ها ایجاد خواهد شد و این در حالی است که حمایت‌های سازمان بهزیستی و خوراک معنوی این افراد همچنان ادامه خواهد داشت.
وی خاطر نشان کرد: زنان سرپرست خانوار زیرپوشش سازمان بهزیستی استان قزوین به دلیل فوت، مفقود شدن یا زندانی بودن همسر و از سوی دیگر طلاق و ازکارافتادگی تحت حمایت این سازمان قرار گفته‌اند و مطمئنا پس از این شرایط از نظر معنوی نیز نیاز به حمایت دارند که این سازمان در این زمینه نیز به خوبی وارد عمل شده است که همین مسئله توانمند سازی در این حوزه می‎‌ .تواند مهم‌ترین حمایت معنوی باشد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری تسنیم
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com