0  |  3

چگونه سرمایه اولیه استارتاپ‌تان را تامین کنید (2)

چگونه سرمایه اولیه استارتاپ‌تان را تامین کنید (2)

5.به سراغ سرمایه گذاران خطرپذیر بروید

شرکت‌های سرمایه گذاری خطرپذیر در واقع یک واسطه‌ی مالی هستند. این شرکت ها سرمایه‌ها کوچک افراد را جمع آوری می‌کنند. در مرحله‌ی بعد آن‌ها توسط کارشناسان‌شان طرح های کسب و کاری سودآور را انتخاب کرده سرمایه‌ی مورد نیاز را در اختیار آن کسب و کار قرار می‌دهند. شرکت‌های سرمایه گذاری خطرپذیر (Venture Capitals)عموماً در شرکت‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کنند که به تکنولوژی جدیدی و یا روش کار نویی دست پیدا کرده باشند، و این سرمایه گذاران در ازای پولی که سرمایه‌گذاری می‌کنند، سهام آن شرکت را تصاحب می‌کنند و از این طریق تولید پول می‌کند.
شاید فکر کنید سرمایه گذاری خطرپذیر مشابه سرمایه گذار فرشته‌خو است. گرچه این دو به هم بی‌شباهت هم نیستند اما مهم ترین تفاوت آن‌ها این است که سرمایه گذار فرشته‌خو از سرمایه شخصی‌اش برای کمک به کسب و کار استفاده می‌کند. این در حالی است که شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر سرمایه افراد دیگر را جمع آوری کرده و در اختیار کسب و کارهای نوپا قرار می‌دهند.
لیست شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطر‌پذیر ایرانی را می‌توانید در این لینک مشاهده کنید.

6.محصولات تان را پیش فروش کنید

یکی از راه‌های هوشمندانه تامین سرمایه برای کسب و کار این است که شما ابتدا محصول‌تان را به مشتری بفروشید و بعد با پولی که به دست می‌آورید شروع به ساخت محصول کنید. شما باید اول محصول‌تان را به مشتریان معرفی و آن‌ها را جذب کنید. این کار فایده‌ی دیگری هم دارد و آن این است که زمانی که شما محصول را هنوز نساخته‌اید و فقط نمونه ای از محصول را به مشتری نشان می‌دهید، مشتریان به شما بازخورد می‌دهند و شما می‌توانید محصول نهایی را مطابق با نیاز و سلیقه‌ی مشتری طراحی کنید. معمولا یک ویدیوی جذاب از محصول آینده‌تان می‌تواند مشتریان بالقوه زیادی را ترغیب کند تا محصول‌تان را پیش خرید کنند. این موضوع به خصوص در مورد تکنولوژی‌های جدید صدق می‌کند. دلدادگان تکنولوژی و فناوری معمولا مایل هستند اولین کسی باشند که از یک محصول نوآورانه استفاده می‌کنند. شما باید این افراد را هدف قرار دهید و محصول خود را به آن‌ها پیش فروش کنید.

7.به شتابدهنده‌ها بپیوندید

درباره ی شتابدهنده‌ها قبلا به طور کامل صحبت کرده‌ایم. شتابدهنده‌ها با انتخاب بهترین طرح، تمام لوازم و امکانات اولیه‌ی مورد نیاز را برای مدت مشخصی در اختیار کسب و کارتان قرار می دهند و همچنین از کسب و کار در طول این مدت حمایت معنوی می‌کنند.
لیست شتابدهنده‌های ایرانی را می‌توانید در این لینک مشاهده کنید.

8.از مراکز رشد کمک بگیرید

تاسیس اولین مرکز رشد جهان به سال ۱۹۵۹ میلادی در نیویورک بر می‌گردد. در این سال ژوزف مانسکو، تاجر آمریکایی با خرید یک ساختمان بزرگ قدیمی تصمیم داشت آن را پس از تعمیر، به یک مستاجر اجاره دهد، اما متوجه شد که ساختمان مزبور بزرگ‌تر از آن است که یک مستاجر به تنهایی از عهده هزینه‌های آن برآید. لذا تصمیم گرفت که آن را به مستاجران متعددی اجاره دهد تا بتواند از این طریق درآمدزایی نماید. مانسکو بعد از یک سال، ۲۰ تا ۳۰ مستاجر داشت که حدوداً ده هزار متر مربع از فضای مجموعه را اجاره نموده بودند. این مرکز هنوز هم فعال است و با نام مرکز صنعتی باتاویا (Batavia) شناخته می‌شود و حدوداً هزار نفر در آن به کار مشغولند.
مراکز رشد مراکزی هستند که برای پرورش یا ایجاد کسب و کارهای کوچک ایجاد می‌شوند. این مراکز امکاناتی از جمله فضای اداری با تمام امکانات،آزمایشگاه، دسترسی به وام‌ها و تسهیلات دولتی، کلاس‌های آموزشی و جلسات با مشاوران مالی و بازاریابی را در اختیار شرکت های نوپا قرار می‌دهند تا به رشد و شکوفایی آن‌ها کمک کنند.
در این مطلب  سعی کردیم شما را با بهترین و مهم ترین شیوه‌های تامین سرمایه برای استارتاپ‌تان آشنا کنیم. با توجه به ویژگی‌هایی که هر کدام از این روش‌ها دارند ‌شما می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و استارتاپ خود را از همین امروز راه بیاندازید.

چگونه سرمایه اولیه استارتاپ‌تان را تامین کنید(1)

 

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com