0  |  0

راه‌اندازی خانه‌های دانش‌بنیان صنایع‌دستی

راه‌اندازی خانه‌های دانش‌بنیان صنایع‌دستی

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی گفت: «با یک طراحی خوب می‌توان کالا را به اثر و مصرف‌کننده را به مخاطب تبدیل کرد.» بهمن نامورمطلق در مراسم اختتامیه مسابقه طراحی و خلاقیت در صنایع‌دستی که در خانه هنرمندان ایران و با حضور رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برگزار شد، با اعلام این خبر که خانه‌های دانش‌بنیان صنایع‌دستی با کمک معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری ابتدا در تهران و اصفهان و سپس در سایر شهرها راه‌اندازی خواهد شد، خاطرنشان کرد: «گسست صنایع‌دستی از طراحی آسیب‌های جدی به صنایع‌دستی وارد کرده بود و یکی از جلوه‌های این آسیب، تکرار و تقلید در صنایع‌دستی بود. معاون صنایع‌دستی کشور اضافه کرد: «طراحی کمک می‌کند صنایع‌دستی به روز شود. طراحی و صنایع‌دستی به یکدیگر نیاز دارند و در همه‌جای دنیا از ارتباط بین این دو رشته صحبت می‌شود. طراحی است که می‌تواند کمک کند این دو افق به‌هم نزدیک شوند.»
نامورمطلق گفت: «نهضت طراحی در صنایع‌دستی ایجاد شده و ما امیدواریم استمرار داشته باشد. این نهضت می‌تواند صنایع‌دستی را به صنایع نوآور تبدیل کند و صنایع‌دستی می‌تواند نوآورتر از صنایع سنگین باشد.» او همچنین اضافه کرد: «ما امسال را سال حصیربافی اعلام کرده‌ایم؛ چراکه از شمال تا جنوب و در همه نقاط کشورمان نوعی از حصیربافی وجود دارد.» در ادامه این مراسم، از برگزیدگان نخستین مسابقه طراحی و خلاقیت در صنایع دستی تقدیر شد. بر این اساس، جایزه مقام اول این مسابقه به گروه «آزاده یاسمن‌نبی‌زاده و علی خطیب‌شهیدی» اهدا شد. هیات داوران این مسابقه همچنین ضمن تشکر از حضور گروه «چار و چرخ» برای نگاه کاربردی به حوزه صنایع‌دستی و «هوشنگ فتحی» برای استفاده از مواد بازیافتی در تولید صنایع‌دستی، گروه هنری «فرموک» را شایسته قرار گرفتن در جایگاه دوم دانست. اما در این مسابقه، در کنار تقدیر از گروه هنری «زاد و هوم»، دو اثر به ‌صورت مشترک برای دریافت جایزه مقام سوم سزاوار شناخته شدند و به ‌این‌ ترتیب، گروه «آفرینش» و همچنین «پیام آقایی» جوایز این مقام را دریافت کردند. در بخش ویژه نمایشگاه نیز از «نسیم شایگان»، گروه هنری «بتول مطلبی و محبوبه عسگری»، گروه هنری «ها و ما» و گروه هنری «مشاهیر ایران‌زمین» تقدیر شد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com