0  |  0

ضعف دانشگاه‌ها در آموزش کسب و کار جدید

ضعف دانشگاه‌ها در آموزش کسب و کار جدید

رئیس دانشگاه تهران گفت: دانشگاه‌ها در آموختن ابعاد کسب و کار جدید، ضعف نشان داده و چالش دارند.
دکتر محمود نیلی احمدآبادی در مراسم دومین همایش ملی آموزش عالی تحت عنوان «سرآمدی آموزش» که در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به دیدگاه دانشگاه تهران نسبت به آموزش گفت: محور اصلی فعالیت دانشگاه، آموزش است، منتهی آموزشی که با نگاه نوین باشد؛ آموزش به صورت طبیعی بخش وسیعی از فعالیت‌های دانشگاه را دربر می‌گیرد و البته نباید آموزش را به کتاب و جزوه محدود کرد، هدف آموزش، تربیت نیرو و منابع انسانی برای تأمین نیازهای جامعه است، بنابراین هدف آموزش، تربیت محقق است.
وی ادامه داد: آنچه که ما در جامعه از آن رنج می‌بریم و به عنوان مشکل اشتغال مطرح می‌شود، بخشی از آن به فرآیند آموزش در دانشگاه‌ها بازمی‌گردد، برنامه‌های ما در آموزش باید یکپارچه باشد، نباید سیاست‌های ما پیام‌های متفاوتی به استاد، دانشجو و جامعه ارائه دهد.
رئیس دانشگاه تهران تأکید کرد: کیفیت مسئله‌ای بود که قبل از این دولت، ما از بابت آن در رنج بودیم. نیاز جامعه ما در حال حاضر به مدرک نیست، بلکه به محتوا است. در حال حاضر دانشگاه‌ها در زمینه آموختن ابعاد کسب و کار جدید ضعف دارند و باید به یکپارچگی آموزش و جهت‌دهی آن برای حل نیازهای جامعه اهمیت داده شود.
نیلی احمدآبادی افزود: اگر دانشگاه‌ها در بخش اشتغال بیشتر فعال شوند، همان‌گونه که آقای جهانگیری گفتند می‌توانیم شغل‌های بیشتری و باکیفیت‌تری را به ویژه در مورد دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها تأمین کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به تفکیک وزارت بهداشت از آموزش عالی اشاره کرد و گفت: این مسئله ضربه سختی به آموزش عالی زده است و ما به شدت به دنبال همکاری با دانشگاه‌های علوم پزشکی هستیم.
رئیس دانشگاه تهران در ادامه با اشاره به تمرکز آموزش عالی در وزارت علوم تصریح کرد: ما به شدت از تمرکز رنج می‌بریم و البته آنچه که باعث تمرکز در ستاد وزارت علوم شده است، شیوه‌های آموزش عالی است که از قبل نهادینه شده است؛ حتی مجلس هم به دنبال این است تا هر زمانی که خواست دانشگاه را کنترل کند، از طریق وزارتخانه این کار را انجام دهد.
نیلی‌ احمدآبادی همچنین به واگذاری و تفویض اختیار بازنگری دروس به دانشگاه‌ها توسط وزارت علوم اشاره کرد و آن را نقطه عطفی در کاهش تمرکز سیاست‌های آموزش عالی عنوان کرد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com