0  |  0

شتابدهنده ملی راه اندازی می شود، نحوه حمایت از ایده های استارتاپی

شتابدهنده ملی راه اندازی می شود، نحوه حمایت از ایده های استارتاپی

مجری حمایت از شرکتهای نوپا در شرکت مخابرات ایران از راه اندازی شتابدهنده ملی برای حمایت از استارتاپهای بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور خبر داد و نحوه پذیرش این شرکتهای نوآور را تشریح کرد.
احمد علمایی، با بیان اینکه شرکت مخابرات ایران در راستای رسالت خود در جهت حمایت از تولید ملی، به دنبال ایجاد بستری برای حمایت از شرکتهای نوپا است اظهار داشت: به زودی شتابدهنده ملی در سطح کلیه استانهای کشور راه اندازی خواهد شد که هدف از آن، حمایت از کسب وکارهای نوپا و سرمایه گذاری خطرپذیر برای ایده هایی است که توانایی رسیدن به محصول را ندارند.
وی ادامه داد: حمایت از ایده های نو در ۳ بخش سخت افزار، نرم افزار و محتوا صورت می گیرد و تمرکز بیشتر ما برای بهره برداری از سرویس های نو و تجهیزات مربوط به فناوری های جدید از جمله اینترنت اشیاء است.
علمایی با اشاره به نقطه ضعف مراکز شتابدهنده در کشور به دلیل عدم اتصال به بازار مصرف، خاطرنشان کرد: در برنامه ایجاد شتابدهنده ملی، ایجاد شبکه ای از همکاران تجاری برای اتصال به بازار مصرف در دستور کار است چرا که شبکه مخابراتی کشور به بازار و مشتریان متصل است و این می تواند نقطه قوتی برای ارائه محصول شرکتهای نوپا و استارتاپ در بازار باشد و ایده ها به راحتی قابل تجاری سازی خواهند بود.
مدیرکل تنظیم مقررات شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه این پروژه تا مردادماه اجرایی می شود و استارتاپها امکان جذب در این شتابدهنده را خواهند داشت، تاکید کرد: هم اکنون در حال انعقاد قرارداد با شرکتهایی هستیم که نیاز به سرمایه گذاری خطرپذیر دارند. از سوی دیگر طرح های ارائه شده را برای ورود به بازار ارزیابی می کنیم.
وی در خصوص نحوه جذب ایده های نو، گفت: محدودیتی برای ایده ها قائل نیستیم و هر شرکت نوپا و استارتاپی می تواند از امکانات سخت افزاری و فضایی که مخابرات در اختیارش قرار می دهد استفاده کند. در همین حال مبلغ ۵۰ میلیون تومان، علاوه بر امکانات درنظرگرفته شده، به استارتاپها تعلق می گیرد.
علمایی هدف از ایجاد یک شتابدهنده در سطح ملی و به صورت یکپارچه را اتصال محصولات تولیدی حوزه محتوای فضای مجازی به بازار عنوان کرد و افزود: یک شرکت نوپا و نوآور به تجاری سازی ایده نیاز دارد و مخابرات می تواند از این طرح ها حمایت کند.
مجری حمایت از شرکتهای نوپا در شرکت مخابرات ایران خاطرنشان کرد: شتابدهنده ملی در مرکز و شعب آن در کلیه استانهای کشور به صورت متمرکز اداره و مدیریت می شوند و از ایده ها و کسب و کارهایی در خصوص خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات در بخش های پزشکی، شهرهوشمند، وسائل نقلیه و انرژی حمایت می کند.
مدیرکل تنظیم مقررات شرکت مخابرات ایران گفت: جذب شرکتهای نوپا در چند مرحله پیش شتابدهی، شتابدهی و سرمایه گذاری خطرپذیر صورت می گیرد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com