0  |  0

هزاران استارتاپ در صف انتظار دریافت حمایت

هزاران استارتاپ در صف انتظار دریافت حمایت

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در حال حاضر شرکت های دانش بنیان به بیش از ۳ هزار شرکت دانش بنیان رسیده اند و هزاران استارتاپ در صف هستند.
دکتر سورنا ستاری در همایش معلم، تولید و اقتصاد دانش‌بنیان که در سالن اجلاس سران با حضور رئیس جمهور برگزار شد اظهار داشت: هدف ما تغییر رویکرد اقتصادی بوده است تا از مبنای نفت به مبنای فکر و ایده حرکت کنیم.
وی با بیان اینکه این یک فرهنگ جدید است، افزود: این تغییر رویکرد باعث شده تا دولت به سمت اقتصاد دانش‌بنیان حرکت کند و این اقتصاد نیز در حال رخ دادن است.
ستاری با بیان اینکه ما یک حرکت جدی در زمینه تجهیز پژوهشسراهای دانش آموزی داشته ایم، اظهار داشت: البته که این تغییر نگرش در نظام آموزش عالی نیز اتفاق افتاده است. بنا داریم در دوره بعدی در حوزه آموزش و پرورش بیشتر اقدام کنیم.
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه دانشگاه‌های امروز با دانشگاه‌های چهار سال قبل فرق کرده اند، بیان داشت: در حال حاضر استارتاپ‌ها در کشور ایجاد شده و شرکت‌های زایشی در دانشگاه‌ها در حال تأسیس هستند.
رئیس بنیاد ملی نخبگان خاطر نشان کرد: امروز، شرکت های دانش‌بنیان در زندگی مردم تاثیر خود را گذاشته اند. در واقع هر روزه تاثیر این شرکت ها بر زندگی مردم بیشتر می شود.شرکت‌های دانش‌بنیان به واسطه نیروی انسانی‌اش شکل گرفته‌اند، نه دارایی‌های فیزیکی آنها.
ستاری با بیان اینکه تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان به بیش از سه هزار شرکت رسیده است، گفت: اکنون هزاران استارتاپ در صف انتظار دریافت حمایت‌ها هستند؛ برخی از شرکت‌های دانش‌بنیان هفته‌ای ۱۰ درصد رشد دارند.هم اکنون ۵ استارتاپ در کشور درامد ۲هزار میلیاردی دارند.
ستاری افزود: امیدواریم در آینده شاهد شکوفایی شرکت‌های دانش‌بنیان باشیم تا درصدی از تولید ناخالص ملی را از طریق این شرکت‌ها بدست آوریم.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com