0  |  0

مدیر اجرایی آمازون سهام خود را به حراج گذاشت

مدیر اجرایی آمازون سهام خود را به حراج گذاشت

مدیر اجرایی شرکت آمازون، در اقدامی بی سابقه و با هدف واگذاری این شرکت در آینده ای نزدیک، در حدود 1 بیلیون دلار از سهام این شرکت را به فروش رساند.
جف بزوس، مدیر اجرایی شرکت آزمارون چندی پیش مخارج شرکت تازه تاسیس خود را سالانه 1 بیلیون دلار اعلام کرد در حالی که دیروز در اقدامی، 1 بیلیون دلار از سهام شرکت آمازون را به فروش رساند.
 شرکت تازه تأسیس بزوس، که شرکت اکتشافات فضایی بلو اوریجین نام دارد قصد دارد تا سال آینده با کنار گذاشتن رقبایی مثل شرکت اکتشافات فضایی الون ماسک و شرکت ریچارد برانسون ویرجین گالکتیک، عده زیادی را به عنوان توریست به سیاره ماه ارسال کند.
این در حالی است که، بزوس 1 میلیون سهم از سهام خود در آمازون را با رنج قیمت 935 تا 950 دلار بین روزهای سه شنبه تا پنجشنبه در بازار عرضه کرد.
به این ترتیب، وی دارنده 79.9 میلیون سهم یا به عبارتی 17 درصد ازسهام شرکت آمازون خواهد بود در حالی که در سال 2015 وی 83 میلیون سهم از این بازار اینترنتی را در پرتفوی خود داشت.
سومین مرد ثروتمند دنیا، در حالی دارایی خود را از آمازون به حراج گذاشته است که رقبای وی بیل گیتس و آمانسیو اورتگا، به عنوان دو نفر اول در رتبه ثروتمندترین افراد در دنیا قرار دارند.
بر این اساس، بزوس دارایی خود را در آمازون با هدف ارتقاء شرکت اکتشافات فضایی بلو اوریجین به فروش رساند تا با ارسال توریست به ماه، بتواند لذت سفری بدون جاذبه و استفاده از منظره زیبای زمین از سیاره دیگر را به آنها بچشاند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: سنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com