0  |  0

مرکز خدمات مالکیت فکری و تجاری‌سازی نوآوری راه‌اندازی شد

مرکز خدمات مالکیت فکری و تجاری‌سازی نوآوری راه‌اندازی شد

مرکز خدمات مالکیت فکری و تجاری‌سازی نوآوری به‌همت بنیاد نخبگان استان فارس و با همکاری دانشگاه شیراز، پارک علم‌وفناوری فارس، سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق بازرگانی، با هدف تبدیل ایده به ثروت در دانشگاه شیراز راه‌اندازی شد.
این مرکز از جمله زیرساخت‌های مهم در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان است که با حمایت بنیاد نخبگان استان فارس و توسط بخش‌خصوصی شکل گرفته و خدماتی ازجمله طراحی و نمونه‌سازی اختراعات، خدمات ثبت داخلی و بین‌المللی اختراع، طرح صنعتی و علائم تجاری (برند)، پیاده‌سازی تکنیک‌های تجاری‌سازی برای تولید ثروت از نوآوری‌ها و اختراعات، انجام خدمات تحلیل پتنت، رصد فناوری و در نهایت تبادل تکنولوژی را به متقاضیان ارائه می‌کند.
حبیب شریف؛ رئیس بنیاد نخبگان استان فارس در این‌باره، گفت: مرکز خدمات مالکیت فکری و تجاری‌سازی نوآوری با هدف ثبت و صیانت از پایان‌نامه‌ها، مقالات علمی و ایده‌های دانشجویان و اساتید و اقدام برای تجاری‌سازی آنها راه‌اندازی شده است.
وی افزود: با راه‌اندازی این مرکز علاوه بر جلوگیری از سوء‌استفاده از مقالات علمی، پایان‌نامه‌ها و ایده‌های دانشجویان، بوسیله ارتباطی که با صنعت بوجود خواهد آمد، نسبت به تجاری‌سازی طرح‌ها اقدام خواهد شد و از آنها در راستای رشد و توسعه استان و کشور استفاده خواهد شد.
شریف ادامه داد: ایجاد مراکزی همچون این مرکز در راستای پیاده‌سازی طرح زیست‌بوم کارآفرینی استان فارس است و قبل از این، شتاب‌دهنده‌های کسب‌وکار و همچنین مراکز نوآوری دیگری در دو دانشگاه مادر استان فارس طراحی و پیاده‌سازی شده‌اند.
وی در پایان بیان کرد: امید است با شکل‌گیری زیرساخت‌های حمایتی در بخش‌های دولتی و خصوصی در حوزه‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر، حقوق مالکیت فکری، مراکز فرهنگ‌ساز و توسعه‌دهنده منابع‌انسانی خلاق و نوآور، شتاب‌دهنده‌های کسب‌وکار و مراکز تخصصی نوآوری در استان، شاهد شکل‌گیری زیست بوم (اکوسیستم) کارآفرینی و اقتصادی مبتنی بر دانش(دانش‌بنیان) در استان و منطقه جنوب کشور باشیم.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: بنیاد ملی نخبگان
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com