0  |  0

مراکز رشد با هدف حمایت از شرکت های دانش بنیان در دانشگاه ها ایجاد می شوند

مراکز رشد با هدف حمایت از شرکت های دانش بنیان در دانشگاه ها ایجاد می شوند

رئیس پارک علم و فناوری استان فارس گفت: مراکز رشد واحدهای فناور با هدف حمایت از شرکت های دانش بنیان در دانشگاه ها ایجاد می شوند.
دکتر فرید مُر افزود: مرکز رشد واحدهای فناور در دانشکده کشاورزی شیراز که 13 خردادماه در آیینی بهره برداری شد، نیز در همین راستا آغاز به کار کرد.
وی اظهار کرد: این مرکز رشد دومین مرکز با این کارکرد در دانشگاه شیراز محسوب می شود و پیش از این نخستین مرکز رشد واحدهای فناور در دانشکده مهندسی شیمی این دانشگاه فعالیت خود را آغاز کرده بود.
رئیس پارک علم و فناوری استان فارس با اشاره به تفاهم نامه این پارک علم و فناوری با دانشگاه شیراز گفت: مرکز رشد واحدهای فناور در دانشکده کشاورزی این دانشگاه نیز بر اساس این تفاهم نامه ایجاد شده است و آمادگی پذیرش چهار شرکت را در آغاز فعالیت دارد.
وی یادآوری کرد: یکی از اهداف پارک علم و فناوری فارس حمایت از شرکت های دانش بنیان مستقر در دانشگاه ها و اعضای هیات علمی و حرکت به سوی دانشگاه های کارآفرین است و راه اندازی مراکز رشد نیز با چنین هدفی صورت می گیرد.
مر گفت: هم اینک علاوه بر مرکز رشد واحد های فناور ICT مراکز رشد تخصصی نفت، گاز و پتروشیمی، کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع تبدیلی، مرکز رشد فنـاوری جامع و هشت مرکز رشد واحد های فناور در سطح استان زیر نظر پارک علم و فناوری فارس مشغول به فعالیت هستند که بیش از 220 شرکت فناور را تحت حمایت خود قرار داده اند.
وی بیان کرد: پارک علم و فناوری فارس زیر ساختی مناسب جهت توسعه فناوری، کارآفرینی و اشتغال زایی تخصصی به ویژه برای فارغ التحصیلان دانشگاهها از طریق ایجاد شرکتهای کوچک و متوسط و حمایت ازآنها تا تجاری کردن نتایج فعالیتهایشان است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایرنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com