0  |  0

همكاری ايران و كره جنوبی در حوزه تامين مالی شركت‌های دانش‌بنيان افزایش می یابد

همكاری ايران و كره جنوبی در حوزه تامين مالی شركت‌های دانش‌بنيان افزایش می یابد

علیرضا دلیری معاون توسعه مديريت و جذب سرمايه معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری هدف از سفر به کره جنوبی را گسترش تعامل و همکاری در حوزه تامین مالی و سرمایه‌گذاری شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان کرد و گفت: کشور کره جنوبی، دارای ظرفیت‌های گسترده‌ای در حوزه ساختارها و نهادهای تأمین مالی و سرمایه‌گذاری شرکت‌های دانش‌بنیان و متوسط است که با افزایش تعامل و همکاری میان کشور ایران و نهادهای تامین‌مالی و سرمایه‌گذاری شرکت‌های کوچک و متوسط این کشور، زمینه توسعه حمایت‌های مالی از شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم می‌شود.
معاون توسعه مدیریت و جذب منابع با اشاره به ظرفیت کشور کره جنوبی در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: كره جنوبی با بيش از ٣.٤ ميليون شركت كوچك و متوسط براي بيش از ١٣ ميليون نفر اشتغال و سالانه بيش از ٧٤٩ ميليارد دلار توليد از كل ١٥٠٠ ميليارد دلار سرانه‌ی GDP كره جنوبي ايجاد مي‌كنند.
وی با اشاره به حجم ٤٩٠ ميليارد دلاری تسهيلات دريافتی توسط اين شركت ها در سال ٢٠١٦ گفت: در نظام تامين مالي اين شركت‌ها، دو نهاد فوق يعني صندوق ضمانت اعتباري و بانك صنعتي نقش اساس دارند که صندوق ضمانت اعتباري نهادي دولتي با ٢٣٠٠ نفر نيروي كار، سرمايه بالغ بر ٤.٢ ميليارد دلار ضمانت‌هايی به ارزش صادره به مبلغ ٤١ ميليارد دلار صادر کرده است.
دلیری، با اشاره به گستره وسیع این نهاد مالی در کشور کره جنوبی با بیش از ١٠٧ شعبه در کره جنوبی گفت: بانك صنعتي كره جنوبی يا SME با اختصاص ٦٢ درصد از سرمايه به دولت، دارای سرمایه‌های ارزشمندی برای سرمایه‌گذاری و تامین مالی شرکت‌هاست و اکنون با١٣٥٠٠ نفر نيروي كار، ٦٤٤ شعبه داراست و تامين مالي شركت هاي كوچك و متوسط با تسهيلات ارزان قيمت مي باشد را هدف اصلي خود قرار داده است.
وی ادامه داد: دارايي هاي اين بانك بيش از ٢٩٣ ميليارد دلار است و تا کنون به شركت هاي كوچك و متوسط تسهيلات به ارزش ١٣٤ دلار اختصاص داده است.
معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری در سفر به کره جنوبی ضمن دیدار و گفتگو با مقامات این کشور در حوزه ضمانت اعتباري و تامين مالي شركت هاي كوچك و متوسط ، با مديرعامل صندوق ضمانت اعتباري كره و معاون بين الملل بانك صنعتي كره براي همكاري هاي متقابل تبادل نظر کرد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: بنیاد ملی نخبگان
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com