0  |  0

از ورشکستگی تا کارآفرینی

از ورشکستگی تا کارآفرینی

موسی شریفی و طیبه مقدس، زوج جوانِ زنبوردار اهل شهر دزج از توابع شهرستان قروه، از فعالان عرصه اقتصاد مقاومتی هستند که در فصول بهار و تابستان در شهرستان قروه و در روستای "گرمخانی"، مشغول پرورش زنبورعسل اشتغال دارند و در فصول پاییز و زمستان ترک دیار می‌کنند و برای ادامه کار خود به دزفول سفر می‌کنند.
موسی شریفی، می‌گوید: در ابتدای کار خود و در سال ۹۲ با یک کندو شروع به پرورش زنبورعسل کردیم، امّا امروز ۴ زنبورستان با بیش از ۵۰۰ کندوی زنبورعسل داریم.
این کار آفرین نمونه افزود: سالانه از هر کندو زنبورعسل، بیش از ۱۶ کیلو عسل خالص تولید می‌کنم که در اقتصاد مقاومتی و کمک به روند تولید و اشتغالزایی کشور مفید واقع می‌شود.
این فعال اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: هم اکنون در این طرح عسل طبیعی، داروهای حاصل از عسل، برموم، ژل حاصل از عسل و سایر فرآورده‌های عسل تولید می‌شود.
شریفی با بیان اینکه آلودگی هوا و ورود ریزگرد‌ها به استان کوهستانی کُردستان، کمبود سرمایه، وجود دلالان و ورود عسلهای دست ساز و تقلبی به کار زنبورداری در استان ضربه می‌زند، گفت: ما نیاز به حمایت ارگان‌ها و دستگاه‌های دولتی داریم.
وی افزود: امروز به برکت تسهیلات اشتغالزایی ۴ نفر دیگر نیز در این مکان صاحب شغل شده اند و از درآمد خوبی برخوردارند.
وی با بیان اینکه زنبورعسل دارای اهمیت ویژه‌ای است، گفت: در این طرح، از برترین نژادهای زنبورعسل استفاده شده است.
شریفی ادامه داد: با توجه به اینکه آویشن در منطقه کُردستان فراوان است و از سویی به عنوان مادر تمام دارو‌ها محسوب می‌شود، موفق به تولید عسل طبیعی بوده ام که خاصیت دارویی فراوانی دارد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com