1  |  1

نوآوردگاه ایده‌های نوین کسب و کار با محوریت واسط‌های مغز و رایانه، در کرمانشاه برگزار می‌شود

نوآوردگاه ایده‌های نوین کسب و کار با محوریت واسط‌های مغز و رایانه، در کرمانشاه برگزار می‌شود

در دهه‌های اخیر همگرایی علوم مختلف باعث ظهور فناوری نوینی با عنوان واسط مغز و رایانه (BCI) شده است. این فناوری با هدف برقراری ارتباط بین مغز و یک پردازشگر بیرونی ایجاد شده است به طور خلاصه این واسط‌ها می‌توانند خواسته‌های فرد را از طریق سیگنال‌های مغزی شناسایی کرده و به وسیله دستگاهی که به مغز متصل شده است اجرا کنند. همگرایی در این حوزه به قدری متنوع و وسیع است که در برخی کاربردها از فناوری‌های زیستی، فناوری نانو و مواد پیشرفته نیز بهره گرفته شده است.
مرکز شناخت با همکاری شرکت نوآوران فناوری‌های همگرایی، شناختی، زیستی، اطلاعات و نانو و با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی، نوآوردگاه ایده‌های نوین کسب‌وکار با محوریت واسط‌های مغز و رایانه را برگزار می‌کند. هدف این برنامه شناسایی افراد صاحب ایده و تلاش برای توسعه و تجاری سازی ایده‌های آن‌هاست.
هدف نهاییِ برنامه «تولید محصولات کاربردی و ارائه خدمات مبتنی بر BCI» در حوزه‌های سلامت و پزشکی، ارگونومی عصبی و محیط‌های هوشمند، حوزه بازاریابی عصبی و تبلیغات، حوزه آموزش، حوزه بازی و سرگرمی، امنیت و احراز هویت است.
حوزه سلامت و پزشکی شامل ترک اعتیاد، تشخیص تومور و اختلالات خواب، کمک به افراد ناتوان، بازیابی توان حرکتی، درمان اختلالات عصبی و ارتباط با بیماران دارای اختلالات برقراری ارتباط با دنیای بیرون است.
ارگونومی عصبی و محیط‌های هوشمند متشکل از خانه هوشمند، تشخص خستگی و عدم توجه رانندگان می‌شود و اثرگذاری تبلیغات، به خاطر سپاری تبلیغات حوزه بازاریابی عصبی و تبلیغات را شامل می‌شوند.
حوزه آموزش شامل تنظیم هیجانات در آموزش، آموزش مهارت است و حوزه بازی و سرگرمی را کنترل بازی‌ها، کنترل هیجانات کاربران تشکیل می‌دهد. همچنین حوزه امنیت و احراز هویت شامل استفاده از سیگنال‌های مغزی در تشخیص هویت است.
کارگاهای آموزشی ثبت سیگنال مغز، قلب و عضله برای علاقه‌مندان در زمان نوآوردگاه در کرمانشاه و قبل از ان در محل موسسه پرتو دانش برگزار می‌شود.
نرم‌افزار و سخت‌افزارهای کاربردی که قابلیت اتصال به سیستم eLab, eWave را داشته باشد و جهت تشخیص، ارزیابی کنترل، درمان و بیماری‌های قلبی، مغزی، عضلانی و ضایعات مغزی و نخاعی مورد اولویت تجاری سازی قرار خواهند داشت.
نوآوردگاه ایده‌های نوین کسب‌وکار با محوریت واسط‌های مغز و رایانه به حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، 14 تا 18 شهریورماه 96 در کرمانشاه برگزار می‌شود.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: بنیاد ملی نخبگان
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com