0  |  0

فعالیت ۲۶ شرکت دانش بنیان در مرکز رشد علم و صنعت

فعالیت ۲۶ شرکت دانش بنیان در مرکز رشد علم و صنعت

تورج محمدی معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت؛ اظهار کرد: امیدواریم با تغییر این طرح، نظر موافق بهره بردار را جلب کنیم که طرح توسعه فناوری موتور هواپیما هم به خوبی پیش رفته است که در ارتباط با این طرح منتظر تخصیص اعتبار مراحل بعدی هستیم، به طور کلی طرح‌های کلان ملی در شورا عالی عتف با جدیت بررسی شده اند بعضی تصویب و برای آن‌ها اعتبار در نظر گرفته شده است و بعضی هنوز تعیین تکلیف نشده اند.
وی بیان کرد: در مجموع شورای عالی عتف به جمع بندی رسیده که تعدادی از طرح‌های کلان با جدیت دنبال شوند. خارج شدن بعضی از طرح‌های کلان از اولویت بدلیل پیشرفت کم و عدم موافقت بهره برداران می‌باشد.
معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت عنوان کرد: در کنار طرح‌های کلان ملی، وزارت نفت در سال‌های اخیر پروژه‌های جدی را در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی به دانشگا‌ها واگذار کرده که قدم بسیار مهمی بوده، هر کدام از دانشگاه‌ها پروژه‌های بزرگی را قبول مسئولیت کرده اند که کار کارشناسی شده و امیدواریم این مدل الگوی دیگر حوزه‌ها شود و اعتمادی که به دانشگاه‌ها شده نتیجه بخش و مستمر باشد.
وی افزود: روند قانونی پنج شرکت دانش بنیان تا پایان سال ۹۶ انجام می‌شود و قرار است آنها به صورت شرکت دانش بنیان دانشگاهی درآمده و این شرکت‌ها از امتیازات آیین نامه استفاده کنند.
محمدی ادامه داد: در سال گذشته تعداد شرکت‌های مستقر در مرکز رشد را از ۱۹ شرکت به ۲۶ شرکت افزایش داده ایم که پیش بینی می‌کنیم تا سال ۱۳۹۹، دست کم ۱۰۰ شرکت در این مرکز داشته باشیم.
وی اظهار کرد: برای رسیدن به هدف استقرار ۱۰۰ شرکت در سال ۱۳۹۹ باید هم توسعه فیزیکی و فرهنگ سازی داشته باشیم و این کار بدین منظور است که اعضای هیات علمی با ثبت شرکت‌های در حال رشد در این مرکز مستقر شوند و از امکانات دانشگاه استفاده کنند و بعد دانش بنیان شوند.
معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت یاد آور شد: قصد داریم تعداد قطب‌های علمی را با توجه به دستور جدید وزارتخانه افزایش دهیم، ظرفیت ۲۴ قطب در دانشگاه ارزیابی شده که به وزارتخانه اعلام کرده ایم و امیدواریم در کنار این‌ها قطب‌های فناوری را نیز گسترش دهیم.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com