0  |  0

سرمایه‌گذاری برای توسعه طرح‌های دانش‌بنیان متمرکز می‌شود

سرمایه‌گذاری برای توسعه طرح‌های دانش‌بنیان متمرکز می‌شود

با توجه به مذاکرات انجام شده تفاهم نامه همکاری میان معاونت علمی و بانک ملی برای توسعه طرح های دانش بنیان امضاء شد .
علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی درباره جزییات انعقاد این تفاهم نامه اظهار کرد : با توجه به رکود در حوزه سرمایه گذاری سنتی و انجام مذاکرات بسیار مقرر شد تا تمرکز بانک ها بر روی سرمایه گذاری طرح های دانش بنیان و به نوعی سرمایه گذاری خطر پذیر انجام شود .
وی درادامه گفت: در همین راستا یک تفاهم نامه چهار جانبه میان معاونت علمی، بانک ملی، شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی و شرکت کارآفرینان سبز خلیج فارس منعقد شد که دراصل هدف از انعقاد این تفاهم نامه به کارگیری ظرفیت های مجموعه بانک ملی در بازار پول و سرمایه کشور در جهت رشد و توسعه شرکت های دانش بنیان در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی بود .
دلیری به یکی از اصلی ترین محورهای این تفاهم نامه که راه اندازی "مرکز شتابدهی و نوآوری مجموعه بانک ملی " بود اشاره کرد و گفت: این مرکز به منظورحمایت از موضوع نوآوری وشتابدهی طرح های فناورانه ایجاد می شود تا هم استارتاپ ها در این مرکز برگزار شده و هم برای رسیدن به افق اینده سرمایه گذاری بانک ملی شتابدهی وجود داشته باشد .
معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی یادآور شد: دومین محور مطرح شده در این تفاهم نامه مربوط به پروژه های بانک ملی و شرکت هایی است که در حال حاضر فعالیت دارند ولی تاکنون رشد خوبی نداشته اند از طرسق سرمایه گذاری های جدید این شرکت ها بتوانند رشد کرده و محصول جدیدی ارایه کنند .
وی به موضوع راه اندازی تامین مالی جمعی نیز اشاره کرد و گفت : همکاری در جهت راه اندازی ، پیاده سازی و تقویت نخستین سکوی مالی تامین مالی جمعی از دیگر موارد مطرح شده در این تفاهم نامه است تا بتوان با ایجاد یک پلت فرم مشترک در جهت رفع نیازطرح هایی که اولویت فناوری در کشور هستند اجرایی شود .
دلیری در ادامه گفت : ما بر اساس این تفاهم نامه متعهد شدیم تا برخی از طرح های مهم و خوب خروجی های ستادهای فناوری معاونت علمی ،طرح های دانش بنیان و یا ایده های مهم که امکان تزریق آنها به مجموعه سرمایه گذاری بانک ملی وجود دارد به بانک ملی معرفی می شوند و سرمایه گذاری جدید بر اساس پیشنهادات ما برای این طرح ها انجام می شود .
به گفته وی در مرحله اول تعدادی از این طرح ها به بانک ملی معرفی شده و در حال مذاکره نهایی با صاحبان طرح ها هستند تا این سرمایه گذاری مشترک انجام شود و بستر تامین مالی جمعی فراهم شده و در حال انجام است تا به زودی این تامین مالی راه اندازی شود .
معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی بیان کرد: تاکنون 3 توافق با بانک ملی داشته ایم که خوشبختانه بسیار پیشرفت خوبی داشته و عملیاتی شده و یک نهاد مستقل در بانک ملی به عنوان یک شرکت سرمایه گذار ایجاد شده تا در زمینه سرمایه گذاری خطر پذیر فعالیت کند که امیدواریم این موضوع بتواند الگوی خوبی برای اجرای این طرح ها در سایر بانک ها در سراسر کشور باشد .

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com