0  |  0

تقویت ارتباط سیستم آموزشی کشور با پارک‌های فناوری

تقویت ارتباط سیستم آموزشی کشور با پارک‌های فناوری

مهدی صفاری نیا رئیس پارک فناوری پردیس معاونت علمی در این بازدید به تبيين پيشرفتهای این مجموعه پرداخت و گفت: نخستین شرکت در سال 85در مجموعه پارک فناوری پردیس آغاز به کار کرد و امروز پس از یک دهه فعالیت و تلاش مستمر به نقاط مثبتی در حوزه پيوند علم و صنعت رسیده ایم.
صفاری نیا تاکید کرد: بخش عمده سرمایه گذاری در پارک توسط بخش خصوصی انجام شده و منابع دولت فقط ابزاری برای جلب سرمایه گذاری شرکت ها و واحدهاي تحقيقاتي بوده به گونه ای که بیش از 10برابر آنچه دولت سرمایه گذاری کرده، یعنی مبلغی 100میلیاردی سرمایه را توانسته ایم جذب کنیم.
صفاری نیا در ادامه از خانواده بزرگ پارک فناوری پردیس معاونت علمی یاد کرد و گفت: محور اصلی فعالیت شرکت ها در پارک حوزه آی تی و پس از آن پزشکی و سلامت است همچنین در بخش های دیگر چون فناوری نانو، مکانیک و غیره هم شرکت ها فعال هستند و در حال حاضر نزدیک 4هزار نفر در این پارک مشغول به کار هستند.
وی در ادامه به نقش مركز فن بازار ملی ایران و همچنین فعالیت های پررنگ و جریان سازی پارک فناوری پردیس معاونت علمی در بحث استارت آپ ها در کشور اشاره کرد و گفت: 7هزار رکورد اطلاعات فناوری و محصولات فناوری و دانشی در سامانه مركز فن بازار ملی ایران توسط 3هزار شرکت ثبت شده است و در سال گذشته 10میلیارد تومان فروش اختراعات به بدنه صنعت را از طریق برگزاری فستیوال های تخصصی داشته ایم.
صفاری نیا افزود: در اکوسیستم استارت آپی کشور تلاش کرده ایم تا روحیه ثروت آفرینی و جسارت راه اندازی استارت آپ را در دل جوانان و دانشگاهیان زنده کنیم و 150رویداد در سه سال گذشته در 30استان کشور برگزار شده که بیش از 10هزار نفر در این رویدادها شرکت کرده و آموزش های لازم برای راه اندازی کسب و کار را آموخته اند. در حال حاضر نيز ده ها استارت آپ موفق از دل همین رویدادها در حال فعالیت هستند.
در ادامه این نشست سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رييس جمهور دقایقی به معرفی خدمات ارائه شده در پارک و بخشی از فعالیت های معاونت علمی ریاست جمهوری در سال های گذشته پرداخت و به برخی سوالات نمایندگان مجلس در این زمینه پاسخ گفت.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: بنیاد ملی نخبگان
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com