0  |  2

نوآورترین پیرایشگر جهان، از کوچه شاگردی گذشته است

نوآورترین پیرایشگر جهان، از کوچه شاگردی گذشته است

این روزها بحث اشتغال به یکی از دغدغه های مهم و دولتمردان تبدیل شده است ، حجم انبوه فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار باعث شده است تا اشتغال نیروی جوان به یک مطالبه عمومی شهروندان در سراسر کشور تبدیل شود.
در واقع خانواده‌ها نیز راهیابی به دانشگاه ها را تنها عامل موفقیت فرزندان خوو می دانند و از کسب مهارت ها و کارهای عملی آنها را بر حذر می‌دانند.
در سیستم آموزشی نیز یادگیری حرفه و مهارت در اکثر دانشگاه ها حلقه مفقوده سیستم آموزشی است.
اما فارغ از همه این صحبت ها برخی از جوانان نیز هستند که کسب یک نوع مهارت را سکوی پرتاب خود قرار داده و با یادگیری آن برای خود کارآفرینی کرده و به یک چهره موفق تبدیل می‌شوند.
حرفه پیرایشگری مردانه جزو آن دسته از مهارت‌هایی است که جوانان با کسب این حرفه و مهارت می توانند برای خود اشتغال ایجاد کنند.
پدرام محمدیان یکی از آن جوانانی است که با کسب مهارت پیرایشگری و یاد گرفتن فوت و فن این کار توانسته است حالا در کسوت یک کارآفرین برای خود حرفه و شغل مناسبی ایجاد کند.
البته پدرام محمدیان جزو آن دسته از افرادی نیست که فقط آرزو کند و به دنبال تحقق آنها نباشد و به قول قصه‌های قدیمی غول چراغ جادو برایش جادو کند تا او شب بخوابد و صبح ببیند که به یک پیرایشگر حرفه‌ای تبدیل شده است.
آن چنان که خودش می‌گوید: در ابتدا برای آشنا شدن با فوت و فن پیرایشگری مردانه در یک مغازه پیرایشگری شروع به شاگردی کردم . بعد از چند سال شاگردی کردن برای خودم تجربه اندوختم.
وی با اشاره به این که در عرض یک شب نمی‌توان موفقیت لازم را کسب کرد و برای رسیدن به موفقیت باید پشتکار و تلاش داشت، اظهار کرد: بعد از این که تجربه و مهارت لازم را در طی دوره شاگردی کسب کردم در مغازه پیرایشگری ابتدا یک صندلی اجاره نموده و کارم را آغاز کردم.
او برای همیشه نمی توانست خود را به یک صندلی پیرایشگری راضی کرده و به آن اکتفاء کند. در نتیجه با پس انداز کردن درآمدی که از آن یک صندلی داشت در خیابان وحدت اسلامی مغازه ای مستقل برای خود می خرد و حالا او در کسوت یک کارآفرین که برای خود اشتغال ایجاد کرده است در این مغازه مستقل به کوتاه کردن موی مشتریان خود می‌پردازد.
قصه پشتکار و تلاش پدرام محمدیان به همین جا ختم نمی شود چرا که او با ذهن پویا و خلاق خود در پی ایجاد تفاوت ها و متمایز بودن با سایر رقبا و پیرایشگران مردانه است.
بنابراین او در جهت متفاوت بودن با دیگران در ذهن خود طرح ها ترسیم کرده و به خلاقیت های جدید می اندیشد و ثمره این ذهن خلاق او می شود این که در سال ۸۲ برای نخستین بار در کشور موی مشتریان خود را با استفاده از دو قیچی و همزمان با دو دست کوتاه می کند و این موضوع باعث می شود نام پدرام محمدیان ورد زبان ها باشد و این وجه تمایز او با سایر رقبااست.
شاید در مرحله اول باورش سخت باشد که چگونه یک پیرایشگر توانست با دو قیچی و همزمان با دو دست اقدام به این کار کند.
ولی باید گفت پدرام محمدیان کاری که برای دیگران بعید و غیرممکن بود را به بهترین وجه انجام داده بود و این کار تازه شروع رکوردهای وی بود و قضیه به همین جا ختم نمی‌شود.
او می‌گوید: زمانی که مانند بقیه پیرایشگران با یک دست موهای مشتریان را کوتاه می کردم متوجه شدم سمت چپ مو با سمت راست تطبیق و مطابقت لازم را ندارد و از انجا که تطبیق و هارمونی موها برایم اهمیت داشت در نتیجه شروع به تمرین اصلاح کردن مو با دست چپم کردم و آن قدر برای عملی کردن این ایده و طرح تمرین و ممارست کردم تا توانستم موفق شوم.
محمدیان با اشاره به این که برای موفقیت در کارها باید روش های سنتی و کلیشه ای رفتار با مشتریان را عوض کند اظهار داشت: اکنون و در عصر ارتباطات و اطلاعات ذائقه مشتریان دائما در حال تغییر است و آنها هر روز با تنوع مدل‌های آرایش مو مواجه می‌شوند. در نتیجه باید به سلایق و نظر مشتریان احترام گذاشت و تا حد امکان خواسته های جدید آنها را پاسخ گفت.
به نظر می‌رسد پدرام محمدیان در آن سوی مرزها شناخته شده تر از داخل مرزهااست و خیلی ها او را به خاطر شهرت جهانی‌اش می‌شناسند.
محمدیان جزء چهار پیرایشگر مطرح دنیاست که در کنار پیرایشگر آمریکایی که با استفاده از آتش موی سر را کوتاه می‌کند، پیرایشگر ترکیه‌ای که با قیچی و با کمک پا موی سر کوتاه می‌کند و پیرایشگر هندی که با استفاده از دهانش موی سر را کوتاه می‌کند، نام خود را به رخ کشیده و خود را به دنیا معرفی می‌کند.
محمدیان در ادامه دایره فعالیت و رکورد خود را گسترش داد و و پس از آن با استفاده از تعداد قیچی‌های زیاد به انجام این کار پرداخت به گونه‌ای که با هشت قیچی و با استفاده از دو دست که چهار قیچی در یک دست و چهار قیچی در دست دیگر موی مشتریان خود را کوتاه می‌کرد.
وی بار دیگر تعداد قیچی‌های خود را از 8 عدد به ۲۲عدد رساند و اکنون با استفاده از ۲۲ قیچی و همزمان با دو دست همچنان متمایزاز سایر رقبا در این کار سردمدار است.
محمدیان سال 1388 را سالی پربار و موفق برای خود در رسانه ملی و در عرصه پیرایشگری می داند چرا که برنامه‌های وی از شبکه‌های یک، دو، سه، چهار، تهران و همچنین شبکه جام جم پخش شده‌اند. او نقش رسانه ملی در موفقیت‌ها و افتخارات کسب شده را چشمگیر دانست.
محمدیان همچنین در سال 1389 در برنامه "به خانه بر می‌گردیم" اقدام به کوتاه کردن مو کرده است و در سال 1390 در برنامه "تو کی هستی" کوتاه کردن موی سر با 22 قیچی همزمان با 2 دست را به نام خود ثبت می‌کند و پس از آن تجربه جدیدی را در کارنامه فعالیت‌های مهارتی و شغلی خود به ثبت رساند.
او برای این که این رکورد را به نام خود ثبت کند به اتحادیه پیرایشگران شمیرانات رفت و بعد از آن نیز شرح این توانایی و مهارت خود را به رییس اتحادیه پیرایشگران تهران عرضه کرد و آنها با استقبال از این موضوع وی را به اداره ثبت اختراعات میرداماد ارجاع دادند و وی در انجا نیز مورد تشویق و تحسین همگان قرار گرفت.
اما او مصصم بود تا خبر این رکوردها و موفقیت هایش در داخل مرزها به فراموشی سپرده نشود.
بنابراین او که پله‌های موفقیت را گام به گام طی کرده بود به سراغ ثبت این رکورد در کتاب "رکوردهای گینس" رفت و هیات داوران گینس پس از داوری و بررسی اسناد و مستندات، خلاقیت، ابتکار و نوآوری او را تبریک و تحسین گفته و او را به عنوان نوآورترین پیرایشگر جهان در سال ۲۰۰۶ انتخاب و معرفی می‌کنند.
اکنون پدرام محمدیان در سایه زحمات و تلاش‌های خود در منطقه شمال شهر سالن پیرایشگری دارد و تمام سالن او پر است از قاب عکس‌هایی که لوح تقدیرهای موفقیت او را در خود جای داده‌اند.
او برای تمام حرف‌ها و ادعاهای خود اسناد مکتوب ارائه می‌دهد و لوح تقدیرهایی که در چندین دوره مسابقات ملی مهارت کسب کرده است را نشان می‌دهد.
هر چند او صاحب این رکورد افتخارآمیز است اما همیشه و در همه جا افراد سودجو هستند که طرح‌ها و موفقیت‌های دیگران را به نام خود ارائه می‌دهند و در این میان پدرام محمدیان نیز از این قاعده استثناء نیست.
چرا که برخی افراد که بهتر است بگوییم به منابع قدرت وصل هستند این افتخار و رکورد او را در مجامع داخلی و بین المللی به نام خود ثبت می کنند و خاطر وی را آزرده می‌کنند.
محمدیان با اشاره به این که تمام حقوق مادی و معنوی این نوآوری‌ها و ابتکارات فقط متعلق به خود اوست از اقدام برخی افراد که در اقصی نقاط جهان، خلاقیت و نوآوری‌های وی را به نام خود اعلام می‌کنند اظهار ناراحتی کرد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری فارس
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com