0  |  0

20 درصد درآمد تمام دنیا از حوزه صنایع خلاق و فرهنگی تامین می‌شود

20 درصد درآمد تمام دنیا از حوزه صنایع خلاق و فرهنگی تامین می‌شود

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به این مسئله که 20 درصد از درآمد دنیا از حوزه صنابع خلاق تامین می شود، این حوزه را برای تمامی کشورها استراتژیک عنوان کرد.
سجاد نیری، دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی در در نشست «هم اندیشی پیرامون اکوسیستم دانش بنیان میراث فرهنگی و گردشگری» با اشاره کوتاهی به تاریخچه شکل گیری این ستاد گفت: ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز نخستین ستادی بود که تلاش کرد در حوزه فرهنگ، هنر و علوم انسانی گام بردارد.
وی مخاطب و محل اثر حوزه فناوری نرم را انسان دانست و در تعریف شرکت خلاق، گفت: شرکت های خلاق، موسسه های نوآور با عمر کمتر از پنج سال که در صنایع خلاق و فرهنگی مشغول به فعالیت هستند یا الگوی های نوین کسب و کار را با ارایه محصولات و خدمات خود به کار گرفته اند.
سجادی نیری حدود 20 درصد مشاغلی که در دنیا در حال تولید هستند را مشاغل صنایع خلاق عنوان کرد و گفت: 20 درصد از درآمد دنیا نیز از همین حوزه است بنابراین این حوزه می تواند برای همه کشورها بسیار استراتژیک باشد.
به گفته وی، صنایع خلاق، فعالیت های اقتصادی هستند که ریشه در خلاقیت، مهارت، استعداد و میراث فرهنگی داشته و پتانسیل مناسبی برای ایجاد شغل و ثروت از طریق تولید و بهره برداری از دارایی های فکری هستند.
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی در ادامه از معماری، صنایع دستی و هنرهای تجسمی، صنایع دیداری و شنیداری، موزه گالری و کتابخانه، اسباب بازی و سرگرمی، گردشگری و میراث فرهنگی به عنوان تعدادی از صنایع خلاق و فرهنگی نام برد.
وی با تاکید بر این که کشور باید توجه ویژه ای به حوزه صنایع خلاق و فرهنگی داشته باشد، از تدوین برنامه حمایت از توسعه شرکت های خلاق خبر داد.
سجادی نیری، توسعه زیست بوم نوآوری و کارآفرینی در کشور و ارتقای سهم شرکت های خلاق در اقتصاد و همچنین تقویت صادرات و همکاری های بین المللی در حوزه صنایع خلاق و فرهنگی و کسب و کارهای نوآورانه را از اهداف این برنامه اعلام کرد.
وی اشتغال زایی برای نیروهای جوان و تحصیلکرده و توسعه کیفی مشاغل از طریق حمایت از شرکت های خلاق و همچنین ایجاد و تقویت برندهای استارتاپ های خلاق در صنایع و محصولات فرهنگی کشور و خدمات جدید مبتنی بر فناوری و نوآوری را از دیگر اهداف این برنامه اعلام کرد.
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی در ادامه حمایت های قابل ارایه به شرکت های خلاق را در دو بخش حمایت های ملی و حمایت های بستر شبکه نوآوری اعلام کرد و افزود: حمایت های مالی شامل سرمایه گذاری جسورانه، زیر ساخت و بستر مشترک، جشنواره 20استارتاپ برتر و وقف است.
به گفته وی، حمایت های بستر شبکه نوآوری نیز شامل، حمایت های مبتنی بر قانون، حمایت های مبتنی بر همکاری و حمایت توسعه کسب و کار صادرات است.
سجادی نیری از گردشگری و میراث فرهنگی، نوآوری و عرضه صنایع دستی، اسباب باری های رباتتیک و الکترونیک، اسباب بازی های پازلی و شبیه سازی، تصویربرداری، انیمیشن، تجهیزات سینمایی به عنوان بخشی از حوزه های دارای اولویت نخست نام برد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com