0  |  0

ادغام تله کام و الکامپ

ادغام تله کام و الکامپ

بیست و سومین نمایشگاه بین المللی الکامپ تهران از ۳۰ تیرماه تا دوم مردادماه برگزار می شود و قرار است فاز سوم شبکه ملی اطلاعات در این نمایشگاه، رونمایی شود.
ناصر علی سعادت رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، جزئیات نحوه برگزاری بیست و سومین نمایشگاه بین المللی الکترونیک و کامپیوتر(الکامپ ۲۰۱۷ تهران) را تشریح کرد.
وی با بیان این که قرار است فاز نهایی شبکه ملی اطلاعات در نمایشگاه الکامپ رونمایی شود، گفت: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای دولت یازدهم شبکه ملی اطلاعات است و مهم‌ترین فاز این شبکه روز سوم الکامپ (یکشنبه اول مردادماه) با حضور وزیر ارتباطات در سالن دولت الکترونیکی رونمایی می‌شود.
سعادت افزود: الکامپ امسال مراسم افتتاحیه نخواهد داشت. با توجه به اینکه شرکت‌ها معمولا در روز اول درگیر ساماندهی غرفه خود هستند، تصمیم گرفتیم مراسم افتتاحیه تنها در حد بریدن روبان باشد. اما در روز آخر مراسم اختتامیه برگزار خواهد شد.
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای از افزایش ۷۰ درصدی فضای برگزاری نمایشگاه الکامپ و اختصاص ۳۴ هزار مترمربع فضا به این نمایشگاه خبر داد و گفت: مهم‌ترین تفاوت نمایشگاه امسال با سال گذشته این است که الکامپ به جای پاییز در تابستان برگزار می‌شود. همچنین هم‌زمان با الکامپ هیچ نمایشگاه دیگری برگزار نمی‌شود و این موضوع دست ما را برای برآورده کردن بسیاری از خواسته‌های صنف فناوری اطلاعات، باز گذاشته است.
وی افزود: البته تغییر تاریخ الکامپ، سبب شد فاصله بین دوره الکامپ ۲۲ و ۲۳ کوتاه شده و فرصت کافی برای برنامه‌ریزی و اجرا نداشته باشیم. به ویژه برخی شرکت‌های خارجی که سالانه برنامه‌ریزی می‌کنند، عملا امکان حضور در این دوره را نیافتند. اما نتیجه کار نشان می‌دهد مزایای تغییر تاریخ بیشتر از زیان آن بوده است.
سعادت درباره وضعیت اینترنت نمایشگاه الکامپ نیز گفت: تامین اینترنت از سوی شرکت سهامی نمایشگاه‌ها و برای رویدادهایی که در این فضا برگزار می‌شود، به یک شرکت واگذار شده و قاعدتا ما نیز مصرف کننده محسوب می‌شویم. البته در حال مذاکره با تامین کننده هستیم تا خدمات با کیفیتی ارایه کند.
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای از ادغام نمایشگاههای الکامپ و تلکام از سال ۹۷ خبر داد و گفت: براساس تفاهمی که در جلسه مشترک با مسئولان ذی‌ربط صورت گرفت، مقرر شد نمایشگاه الکامپ و تلکام از سال ۹۷ هم‌زمان و با مدیریت یکپارچه برگزار شود. البته جزییات این که دو نمایشگاه ادغام شده یا به صورت دیگری برگزار شود بعدا مشخص خواهد شد اما به هر حال سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، شرکت سهامی نمایشگاه‌ها و مجری نمایشگاه تلکام، روی هم‌زمانی این دو رویداد به توافق رسیدند.
سعادت با بیان اینکه سالن ۸ و ۹ الکامپ به عنوان بزرگ‌ترین سالن نمایشگاه در اختیار استارتاپ‌ها قرار گرفته است، گفت: ۱۰۰ استارتاپ متقاضی غرفه ۱۲ متری بودند که خواسته آنها براورده شد و علاوه بر آن ۲۵۰ استارتاپ در قالب یک استند در نمایشگاه حضور دارند. در این سالن سه بخش در نظر گرفته شده که بخش اول افراد با سابقه در حوزه کسب و کارهای نوین به عنوان مربی (Mentor) حضور دارند و استارتاپ‌ها می‌توانند از تجربیات این افراد استفاده کنند. در بخش دوم مسابقه‌ای مانند پارسال میان استارتاپ‌ها برگزار شده و به بهترین طرح‌ها جایزه داده می‌شود. یک بخش VIP هم در نظر گرفته شده است که افراد موثر از سوی سرمایه‌گذاران خطرپذیر در این بخش حضور داشته و برای سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌ها مذاکره می‌کنند.
وی با بیان اینکه با همکاری وزارت ارتباطات تمهیداتی برای اسکان حدود ۵۰ نفر از استارتاپ‌های شهرستانی حاضر در سالن الکام‌استارز (سالن استارتاپها) در نظر گرفته شده است، افزود: شرکت‌های خارجی از ۲۰ کشور در هزار متر مربع در نمایشگاه الکامپ حضور دارند و کشورهای کره‌جنوبی، چین و تایوان شرکت‌هایی به طور مستقیم در نمایشگاه خواهند داشت. با این حال شرکت‌هایی از هلند، آلمان، ایتالیا، ژاپن و... نیز به الکامپ امسال می‌آیند.
به گفته سعادت در سالن دولت الکترونیک الکامپ نیز دستاوردهای دولت الکترونیکی و شبکه ملی اطلاعات به نمایش گذاشته می‌شود.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com